Destine salvate printr-un proiect care vizează aducerea copiilor la școală

proiect DGASPCEchipa de implementare a proiectului „Centrul zonal de mobilizare a resurselor locale pentru servicii integrate destinate copilului în dificultate“ de la Liceul Tehnologic „Oglinzi“ se declară extrem de mulțumită de evoluția școlară a celor 55 de beneficiari, după un semestru de școală. Ana Filip, unul dintre cadrele didactice responsabile de pregătirea copiilor de clasele a V-a, a VI-a și a VII-a prin activități tip „școala de după școală“, e de părere că proiectul a salvat deja niște destine, având în vedere faptul că mulți dintre copii și-au schimbat viziunea față de menirea școlii în viața lor și, odată cu ei, și părinții văd altfel lucrurile în privința necesității educației. „Avem copii în grupă care au făcut un salt semnificativ în ceea ce privește pregătirea lor școlară. În primul rând, au învățat să vină la școală regulat. Asta i-a făcut să fie aproape de cadrele didactice, să își însușească noțiunile predate, să le aprofundeze, să își facă temele sub supraveghere de specialitate. Spre satisfacția noastră profesională, am avut și copii care au participat la olimpiade școlare, la faza pe școală. Unii au ales matematica, alții fizica, s-au dus acolo unde au crezut ei că sunt mai bine pregătiți. O fetiță a mers la concursul «Și eu pot fi bun la mate!» și asta e pentru noi o mare mulțumire, pentru că știm de la ce nivel a plecat, unde este acum și sperăm să ajungă cât mai sus. Noi, echipa de implementare a proiectului, ne bucurăm pentru rezultatele care se văd la elevii beneficiari“, a declarat profesor coordonator Ana Filip.

Alexandra Buțescu, de la aceeași unitate de învățământ, coordonează activitatea de la grupa care îi reunește pe copiii de la clasele a IV-a, a V-a și unii de a VI-a. Ea a declarat că foarte important este faptul că toți acești copii și-au schimbat atitudinea față de școală, iar părinții lor au ajuns la concluzia că educația este esențială în viața micuților lor. Copiii de vârstă preșcolară și de clase primare lucrează după-amiaza cu învățătorul Gheorghe Diaconu și aceleași concluzii se potrivesc și în cazul lor – a crescut interesul față de prezența la cursuri, au căpătat deprinderi privind igiena, comportamentul civilizat etc. „Spre împlinirea noastră, saltul calitativ nu e dat doar de rezultatele școlare, pentru că avem și activități extrașcolare în care sunt cooptați elevii din proiect și sunt extrem de atrași de ele. Un grup de fetițe a înființat o trupă de majorete și vor să participe cu un dans, în săptămâna «Școala Altfel. Să știi mai multe, să fii mai bun!», la concursul «Oglinzenii au talent». Fără să fi venit la proiect, acest lucru nu ar fi fost posibil“, a mai declarat profesorul Ana Filip.

Proiectul „Centrul zonal de mobilizare a resurselor locale pentru servicii integrate destinate copilului în dificultate“ este finanțat cu sprijinul Programului Ro 10 – CORAI, program finanțat prin Granturile SEE 2009 – 2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. (Z.C.)