Concursuri anulate la Inspectoratul pentru Situații de Urgență

Concursurile pentru ocuparea a 5 posturi de conducere vacante în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Neamț au fost anulate. Decizia a venit printr-un ordin de la București, în timp ce procedura de concurs era în desfășurare, la faza de depunere a dosarelor. Cele cinci funcții de conducere de la Neamț vizează structuri importante, cum este cea de șef serviciu resurse umane, comandant la detașamentele din Târgu Neamț și Roman, dar și șef al serviciului comunicații și tehnologia informației și adjunct șef la Inspecția de prevenire.

Ordinul respectiv ar viza tocmai aspecte ce țin de reglementarea domeniului de gestionare a resurselor umane, recent modificate printr-un ordin de ministru intrat în vigoare la finele anului 2016. Totuși, noile modificări nu au apărut încă, iar concursurile vor fi reluate, la nivelul întregii țări, după cum a explicat căpitanul Cătălin Chirca, ofițerul de presă al IGSU: „A apărut un nou ordin MAI pe resurse umane și este nevoie și de evaluarea unor competențe și abilități aferente unor funcții de conducere, urmând să apară reglementări privind modul cum vor fi evaluate aceste competențe și abilități, corespunzător fișei postului. Urmează să apară această reglementare, inclusiv privind concursurile“.

Cu alte cuvinte, pe lângă cerințele și condițiile impuse prin legislația în domeniul structurilor militare, este nevoie și de un instrument de evaluare a candidaților care țintesc funcții înalte, dacă au studiile necesare și dacă stăpânesc arta de a conduce. Ar fi vorba de o serie de criterii clare, neinterpretabile, după cum explică șeful ISU Neamț: „Trebuie reglementate niște condiții care să asigure obiectivitatea și rigoarea maximă, concursurile vor fi reluate într-un timp scurt, dar este nevoie de armonizarea reglementărilor conform ordinului de ministru“, spune colonelul Ioan Nițică.

Concursul pentru funcțiile vacante la ISU Neamț se face din sursă internă, iar un candidat care dorește să participe la examenul pentru funcția de adjunct al Inspecției de Prevenire trebuie să îndeplinească, printre altele, anumite cerințe, cum ar fi să aibă pregătirea tehnică necesară și de specialitate (curs de specializare ori perfecționare în securitate la incendiu), acces la informații clasificate nivel „secret“, iar ca experiență este nevoie de o vechime în muncă de 3 ani și în cadrul inspecției tot de 3 ani, să fie apt medical și apt psihologic.

Examenul constă într-un interviu profesional, înregistrat audio-video. Minim nota 7 asigură accederea în funcție. Interviul scoate la lumină inclusiv aptitudinile și abilitățile relevante pentru îndeplinirea atribuțiilor postului, iar tocmai pentru evaluarea acestor caracteristici urmează să fie emis un instrument „concret și obiectiv“. (C.I.)