Comunicat de presă Românii preferă casele eficiente energetic în locul celor mobilate cu gust

Dacă ați avea o sumă considerabilă de bani la dispoziție, pe ce i-ați cheltui? Da, știm, când vine vorba de imaginație doar cerul este limita, însă presupunând că ați avea, totuși, niște opțiuni, ce ați alege din prima? De pildă, germanii ar prefera să-i cheltuiască mai degrabă pe un mobilier de bun gust decât pe soluții de economisire a energiei. Dar românii, ce ar alege?

Potrivit unui sondaj realizat la nivel european de către E.ON, 34% dintre români ar investi respectiva sumă pe soluții de reabilitare energetică pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuinței. Pe de altă parte, 16% dintre cei chestionați au recunoscut că ar fi mai degrabă tentați să își schimbe mobilierul din casă cu unul elegant, în vreme ce 11% și-ar cumpăra fără să clipească aparatură electronică high-tech. Vechea preocupare a românilor de a-și extinde spațiul de locuit se regăsește și ea în sondajul menționat, 10% dintre respondenți afirmând că fix asta ar face cu banii, în frumoasa ipoteză că ar dispune de ei.

Lideri în ceea ce privește preferința pentru investițiile în eficiența energetică sunt maghiarii. Mai mult de jumătate din cei intervievați (51%) au declarat că ar investi în măsuri de economisire a energiei, în timp ce doar 18% ar prefera să-și redecoreze casele. Și în Italia există o preferință pentru conservarea energiei, 37% dintre respondenții de aici afirmând că ar investi banii în astfel de proiecte fără să ezite. În Marea Britanie, rezultatul a fost unul deosebit, deoarece pentru cei de aici nici conservarea energiei, nici mobilierul de bun gust nu sunt importante. Astfel că 21% au declarat că și-ar dori mult mai mult spațiu și ar cheltui banii pe o anexă a gospodăriei.

Aceste rezultate fac parte din sondajul „Living in Europe“, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat aproximativ 8 000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria în decembrie 2016.

Departament Comunicare Corporatistă

E.ON România