Cât de des ar trebui să îmi schimb filtrele de combustibil și ulei?

La autovehiculul dumneavoastră, fie că este pe benzină, motorină sau orice alt tip de combustibil, filtrele de ulei și de combustibil sunt de o importanță critică pentru o durată de viață lungă a motorului. Cel mai comun tip de filtru de ulei este cel cu flux complet, în timp ce cel mai comun tip de filtru de combustibil este cel cu cartuș. Ambele funcționează pe același principiu de bază, deși filtrul de ulei este de obicei mai complex (prin proiectare) decât filtrul de combustibil.

Un filtru de ulei este un dispozitiv mecanic care îndepărtează contaminanții, murdăria și combustibilul nears din circulație. Componenta permite doar circulația uleiului proaspăt în motor și păstrează murdăria. Acesta este motivul pentru care filtrul de ulei trebuie tratat sau schimbat într-o anumită perioadă de timp.

Un alt tip de filtru de ulei este filtrul de bypass. Acestea sunt obișnuite la motoarele diesel, dar câștigă popularitate, de obicei ca adaos after-market, la motoarele pe benzină. Acestea funcționează ca un sistem suplimentar de filtrare a uleiului, alături de tipul cu debit complet. O parte din uleiul motorului este deviată din circuitul de lubrifiere în filtrul de bypass, care filtrează la un nivel mult mai mic decât o face un filtru cu flux complet. Astfel, se elimină mai multe particule decât cele care ar fi fost prinse altfel. Uleiul se întoarce în carter după filtrare. În timp, by-pass-ul va fi deviat tot uleiul motorului prin filtrul suplimentar, astfel încât, pe termen lung, uleiul este menținut mai curat.

Filtrele de combustibil sunt mai simple decât filtrele de ulei, dar, din nou, există două tipuri. Acest lucru este obișnuit la motoarele diesel și la aplicațiile din lumea a treia, unde contaminarea combustibilului este frecventă. Filtrele sunt așezate în linie cu sistemul de alimentare cu combustibil, umplute cu hârtie de filtru similară cu cea folosită la filtrele de ulei, deși, în general, mai puțin compactă. Acestea filtrează impuritățile cu particule mari din combustibil înainte ca acesta să fie ars, făcându-l mai eficient și scăzând șansele de defecțiuni la livrarea combustibilului, cum ar fi injectoarele înfundate și depunerile din motor.

Filtrul de combustibil nu are o locație precisă pe sistemul de alimentare al vehiculului. Locația filtrului de combustibil se schimbă în funcție de modelul de vehicul și de tipul de sistem de combustibil. Conductele sistemului de combustibil, rezervorul de benzină și zona din jurul motorului sunt toate locuri de montare comune pentru instalarea unui filtru de combustibil.

Filtrele de combustibil în linie sunt instalate între pompa de combustibil și carburator, protejând carburatorul de poluare, dar nu protejează pompa de combustibil de contaminare. Filtrul de combustibil în linie este alcătuit fie din recipiente metalice, fie din plastic, care includ în interior elemente de filtrare din hârtie plisată.

La instalarea filtrelor de combustibil în linie trebuie să se aibă grijă ca combustibilul să treacă prin ele în direcția indicată de o săgeată de pe corp. Un filtru de combustibil în linie este alcătuit dintr-un recipient care curăță combustibilul servind drept filtru în linie. Atunci când filtrul este curățat în mod regulat, apa și alte resturi care se acumulează în bol sunt eliminate.

Semne care sugerează înlocuirea filtrului de combustibil

La fel ca orice șofer de pe șosea, veți dori să vă asigurați că mașina dvs. are cele mai bune performanțe în orice moment, iar un filtru de combustibil defect vă va împiedica să vă simțiți pe deplin. Dacă filtrul de combustibil al mașinii tale este prea înfundat, motorul nu va primi suficient sau deloc combustibil, astfel că vei începe să vezi semne precum:

În general, filtrele de combustibil și de ulei trebuie schimbate la fiecare doi ani sau la fiecare 30.000 de mile – oricare dintre acestea este prima. Cu toate acestea, este posibil ca mașina dvs. specifică să aibă recomandări diferite ale producătorului. De fapt, unii producători auto nu recomandă înlocuirea filtrelor de combustibil decât până la 150.000 de mile.

Dacă nu sunteți sigur de cerințele mașinii dvs., consultați mecanicul pentru a afla dacă trebuie să înlocuiți de rutină filtrul de combustibil.

Există, de asemenea, câteva semne la care puteți fi atenți și care indică faptul că aveți nevoie de un filtru nou. Atunci când un filtru de combustibil devine murdar sau înfundat, acesta întrerupe fluxul de combustibil către motorul dumneavoastră. Acest lucru poate cauza un ralanti dur sau poate face ca mașina dumneavoastră să pornească mai greu.

Sursa de informații:

Informații despre filtrul de ulei de la euautopiese.ro

Informații privind filtrul de combustibil de la automotive-am.com