BMW rupt în două în gardul reprezentanţei Peugeot

* Şoferul şi pasagerul din faţă au murit pe loc

* Tânărul de pe bancheta din spate este în comă

Un accident, aparent inexplicabil, s- a produs, ieri dimineaţă în zona Dedeman din Dumbrava Roşie, şi a îndoliat două familii din Piatra Neamţ. Autoturismul BMW, condus de Iulian Pasculina (24 de ani), s-a izbit de un stâlp, a intrat în gardul reprezentanţei Peugeot şi s-a rupt în două. Partea din faţă a maşinii a rămas în curtea Peugeot, iar jumătatea din spate a fost proiectată în grădina casei de alături. Şoferul şi pasagerul din faţă Constantin Vasilache (16 ani) au murit pe loc. Singurul care a scăpat cu viaţă, dar era în stare gravă, a fost Sebastian Tura (17 ani), care se afla pe bancheta din spate. Echipajele de intervenţie care s-au dus la locul accidentului au găsit o imagine de coşmar: resturi de maşină împrăştiate pe zeci de metri, o roată smulsă cu tot cu telescop, şi – partea cea mai dramatică – cei doi tineri morţi (pasagerul cu amputaţii la ambele picioare). Supravieţuitorul, văr cu celălalt pasager, a fost dus la spital, în stare de comă, cu leziuni cranio-cerebrale, fractură de femur şi fractură de claviculă.

Tinerii fuseseră la clubul Scala din Viişoara, la concertul Antoniei, după care au plecat spre Roznov. Accidentul s-a întâmplat la câteva minute după ora 6, când se întorceau spre Piatra Neamţ. Traficul era lejer, zona Dedeman bine luminată, aşa că singura explicaţie este viteza foarte mare combinată cu un moment de neatenţie. Sau, poate, cu alcool.

„Condiţiile de trafic erau foarte bune, n-am găsit urme de frânare, iar felul în care arăta maşina după impact spune limpede că viteza era foarte mare”, a declarat comisarul şef Cezar Asandei, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Neamţ. „Vorbim despre un BMW care s-a rupt efectiv în două. Acul s-a oprit la 0, dar nu-i obligatoriu să se oprească la viteza din clipa impactului. Prima ciocnire a fost cu stâlpul de electricitate din beton, apoi cu gardul reprezentanţei Peugeot, din care a dărâmat căţiva metri. Se va face o expertiză, dar după cum arăta locul accidentului sigur viteza este una dintre cauze”.

Iulian Pasculina avea permis de conducere din anul 2007 şi de-a lungul vieţii sale de şofer a adunat 17 contravenţii, pentru viteză şi pentru nefolosirea centurii de siguranţă, plus un dosar penal pentru că a condus în perioada în care avea permisul suspendat. Anul trecut i s-a aplicat ultima sancţiune, pentru consum de alcool la volan.