Bătaie de joc în zona Bicaz: „Cabinet închis. Medic în concediu de odihnă“

* „S-a constatat că sesizarea pacientului se confirmă, drept urmare acel medic va fi sancționat“, spune șefa Casei de Asigurări de Sănătate Neamț

În urma controalelor efectuate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Neamț la furnizori în primele cinci luni ale acestui an, Compartimentul control a identificat o serie de disfuncționalități și au fost dispuse măsuri în consecință. În unele cazuri, pacienții au fost cei care au reclamat furnizori de servicii medicale care nu-și îndeplinesc sarcinile de serviciu conform contractelor pe care le-au semnat cu CAS, dar și care țin de bunul simț.

S-a constatat efectuarea și raportarea unor servicii pentru pacienți care figurau ca internați la data efectuării serviciului în ambulatoriu și au fost imputate sumele. Există și în prezent furnizori care nu anunță modificarea condițiilor care au stat la baza încheierii contractului în 5 zile, deși sunt obligați, și în cazul în care nu anunță – sunt sancționați pecuniar. De asemenea, s-a constatat lipsa de la program a unor medici sau farmaciști. Chiar săptămâna trecută un pacient a venit la noi și a reclamat că nu-și poate lua bilet de trimitere de la medicul său de familie din zona Bicaz pentru că pe ușa cabinetului acestuia era un afiș prin care anunța «Cabinet închis. Medic în concediu de odihnă». Așa ceva nu există! Ne-am prezentat în control pe teren, s-a constatat că sesizarea pacientului se confirmă, drept urmare acel medic va fi sancționat. Cabinetele medicilor de familie trebuie să aibă continuitate, mai puțin în zilele de sâmbătă și duminică. În cazul în care medical titular are probleme, se recurge la convenții de reciprocitate, de înlocuire, și acea convenție se comunică Casei de Asigurări de Sănătate“, a precizat Marieana Atomulesei, președinte director general în cadrul CAS Neamț.

Cu ocazia controalelor, reprezentanții CAS Neamț au mai constatat necompletarea anumitor rubrici din registrele de evidență obligatorii ale furnizorilor de servicii; neinscripționarea prețului pe toate medicamentele din farmacii; nerespectarea obligațiilor contractuale; nerespectarea unor criterii prevăzute în standardele de evaluare; codificarea eronată a unor diagnostice; necompletarea rubricii COD DG (cod diagnostic) pentru fișele Compartiment Primire Urgențe; identificarea unor fișe CPU prezentând neconcordanțe între CNP-urile raportate și cele consemnate în evidențele specifice; raportarea, în vederea decontării, a unor servicii executate în Compartimentul CPU la cererea organelor de poliție – recoltare alcoolemii – servicii care nu se suportă din FNUASS; raportarea spre decontare a unor servicii medicale/dispozitive medicale ca fiind acordate fără respectarea prevederilor legale și/sau neconforme cu realitatea.

În consecință, s-au luat măsuri de recuperare a sumelor încasate necuvenit din FNUASS; sancționarea furnizorilor conform prevederilor contractuale; măsuri privind respectarea obligațiilor contractual și măsuri corective.

Geanina NICORESCU