„Acum! Justiţie pentru Consumatori”

Ieri, la sediul Comsiariatului pentru Protecţia Consumatorilor Neamţ (în clădirea veche a E-on) a avut loc un simpozion prin care a fost marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. Tema stabilită de pentru acest eveniment este elocventă şi atrage atenţia asupra faptului că orice beneficiar de servicii trebuie să-şi cunoască drepturile: „Acum! Justiţie pentru Consumatori!”.

La simpozionul organizat de comisarul Gelu Moldovanu, cel care în prezent are atribuţii de adjunct al Regionalei Iaşi, pentru judeţul Neamţ, au luat cuvântul, în calitate de invitaţi speciali, subprefectul Daniela Soroceanu şi Iulian Popa- preşedintele Asociaţiei de Asistenţă pentru Consumatori din Neamţ, patroni şi administratori ai firmelor nemţene.

„În judeţul Neamţ, ca de altfel în toată ţara, a fost înfiinţată o instituţie care să apere interesele consumatorilor încă din 1992, la scurt timp după ce a fost adoptat cadrul legal de bază în acest domeniu, Ordonanţa 21”, a spus comisarul Moldovanu. „Ulterior, aceasta a fost modificată şi completată cu alte acte normative privind protecţia consumatorilor. Ordonanta 21/1992 este considerată piatra de temelie a acestui domeniu, care consacră drepturile de bază ale consumatorilor – dreptul la protecţia vietii, a sănătătii, a securitătii, dreptul la protecţia intereselor economice, dreptul la informare, la educare, dreptul de acces neîngrădit la pieţele de produse şi servicii, dreptul la despăgubire, dreptul la reprezentare. 15 martie 1962 reprezintă momentul istoric al naşterii mişcării mondiale privind protecţia consumatorilor. Atunci, John Fitzgerald Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor, susţinând existenţa a patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul la securitate, la informare, dreptul de a fi ascultat şi de a alege produse şi servicii”.

Potrivit statisticii întocmite de reprezentanţii CPC Neamţ, în 2012 au fost înregistrate 787 reclamaţii, iar de la începutul  acestul an şi până în prezent deja au apărut 190 de reclamaţii, „ceea ce demonstrează că nemţenii au căpătat mai multă încredere în nucleul de protecţie a consumatorului”, a mai spus comisarul Moldovanu. Cele mai multe reclamaţii sunt din sfera serviciilor.