În 2017, la Serviciul de Buletine Piatra Neamț s-au făcut 17.980 de documente de identitate

*În același an, cu ajutorul camerei mobile, persoanele aflate în cercetări, la IPJ Neamț au primit 27 de cărți de identitate
Pe parcursul anului trecut, la Biroul de Evidenţă a Persoanelor, din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Piatra Neamț s-au produs 17.980 documente de identitate. Din numărul total, 16.793 au fost cărţi de identitate și 1.187 provizorii. În cazul a 1.738 de documente de identitate s-au înscris vize de reşedinţă.
“În trimestrul al treilea din 2017, respectiv în perioada venirii nemțenilor în concedii din străinătate, pe linia eliberării cărţilor de identitate, volumul de muncă a fost mai mare. Din cele 17.980 acte de identitate, 451 au fost eliberate prin procură specială. Treptat, în ultimii ani s-a mărit și numărul de cereri soluţionate în acest mod. De exemplu, în anul 2014 au fost 304 acte, în 2015 au crescut la 376, iar în 2016 au fost emise 400. De asemenea, a crescut numărul cererilor pentru eliberarea primului act de identitate depuse la ambasade sau consulate. Din cele 16.793 cărţi de identitate emise, doar 36 au fost cu erori. În plus, a crescut calitatea activităţii pe linia actualizării datelor pentru emiterea actelor de identitate, luându-se în considerare că în 2016 au existat 63 cărţi de identitate cu erori, dintr-un total de 16.083 acte produse. Deşi termenul legal de soluţionare a cererilor de eliberare a actului de identitate este de până în 30 de zile, cererile s-au rezolvat în termen de 14 zile calendaristice. Pentru situaţiile unde au fost necesare verificări suplimentare, soluționarea a trecut de 30 de zile calendaristice, însă fără a se depăşi 45 de zile. Mai trebuie precizat faptul că s-a asigurat accesul cetăţenilor la ghişeele de lucru cu publicul pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate şi pentru ridicarea actelor de identitate, în zilele de luni, marţi, joi şi vineri, între orele 8.30 la 16.30, iar miercuri, de la 8.30 la 18.30, cu un program diferenţiat pentru ghişeul de primiri documente, respectiv eliberări acte”, ne-a declarat Loredana Popescu, șefa de la Buletine Piatra Neamț.
Începând cu data de 24.10.2017 a devenit funcţional și sistemul de planificare online a cetăţenilor pentru eliberarea actelor de identitate, prin această modalitate au fost aprobate 160 de cereri.
“Tot în perioada analizată, din totalul de 19.718 cereri de eliberare a actelor de identitate şi înscriere a vizei de reşedinţă, 4.164 au fost soluţionate înainte de termenul planificat la ghişeu, însă cu aprobarea şefei serviciului, respectiv un procent de aproximativ 21%. A crescut şi numărul de acţiuni cu camera mobilă din dotare, de la 39 în 2015, la 72 în 2016, și 131 în 2017. Prin această modalitate au fost puse în legalitate 27 persoane aflate în arestul I.P.J. Neamț, în această instituție, fiind desfăşurate 15 acţiuni. Pe tot parcursul anului trecut, a crescut numărul persoanelor pentru care s-a făcut primul act de identitate în arestul I.P.J., precum și la Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă. Deplasări cu camera mobilă din dotare s-au mai efectuat și la persoanele asistate în unităţile sanitare şi de protecţie socială arondate serviciului. De asemenea, au mai existat solicitări ale cetățenilor cu domiciliul în municipiul Piatra Neamţ şi comunele arondate serviciului”, ne-a mai spus Loredana Popescu, șefa de la SPCLEP Piatra Neamț.
V. ANDRIEȘ