Guvernanții deblochează 3.694 de posturi pentru aparatul administrativ

Serviciul de Pașapoarte Neamț nu are locuri vacante, chiar dacă în perioadele de vârf personalul este insuficient

La Serviciul de Permise și Înmatriculări Neamț ar fi nevoie de doi agenți de permise

După ani de așteptări, în sfârșit guvernații și-au dat seama că trebuie să deblocheze posturile vacante din aparatul administrativ, respectiv Permise, Pașapoarte Evidența Persoanelor și alte servicii. Din păcate, pe plan local, în Neamț, la Serviciul de Pașapoarte Neamț nu există posturi neocupate, chiar dacă în perioadele de vârf personalul este insuficient, iar lucrătorii au fost nevoiți să facă ore suplimentare și să muncească și sâmbăta. La polul opus, conform spuselor comisarului șef de poliție Lucian Rusu, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Neamț, la instituția pe care o conduce există două posturi vacante, respectiv de agent de permise. “Noi avem nevoie de doi lucrători, care să ocupe posturile de agenți de permise”. Pe plan național, în vederea acoperirii nevoilor urgente din domeniul ordinii publice, Ministerul Afacerilor Interne va putea organiza, în mod etapizat, concursuri sau examene pentru ocuparea din sursă externă a 3.694 de posturi vacante, potrivit unui memorandum discutat în ședința de Guvern de astăzi (ieri, nr.). În prezent, MAI se confruntă cu un deficit major de personal din cauza ieșirilor din sistem ca urmare a accesării dreptului la pensie de către polițiștii și cadrele militare în activitate, dar și din alte cauze, cum ar fi demisii, transfer etc. Lipsa de personal are un impact major asupra modului de îndeplinire a atribuțiilor legale în cadrul structurilor de ordine publică, dar și în cadrul structurilor neoperative, structuri care asigură fie suportul necesar îndeplinirii misiunilor de ordine și siguranță publică, fie au ca atribuții specifice furnizarea unor servicii către populație, cum este cazul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, Direcției Generale de Pașapoarte, Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, etc. De asemenea, și în ceea ce privește instituțiile prefectului se impune deblocarea unor posturi și încadrarea cu personal de specialitate, având în vedere faptul că vacantarea posturilor a determinat redistribuirea sarcinilor și încărcarea excesivă cu atribuții a personalului existent.

V. ANDRIEȘ