1-0 în ”războiul” asistenţi-medici: Managerul spitalului din Roman a demisionat

* Primarul de Roman a trimis Corpul de control să verifice legalitatea concursului de angajare a asistenţilor   

Fără nici o explicaţie, dar cu o cârcă de reclamaţii după el, managerul spitalului din Roman şi-a părăsit postul. A demisionat în plin scandal, după ce a anulat un concurs şi l-a împroşcat cu acuzaţii pe Puiu Sârbu, şeful filialei Neamţ a Ordinului Asistenţilor şi Moaşelor din România. Dacă ar fi să considerăm că, de fapt, acest ”război” se dă între asistenţi şi medici, pentru că aşa se pare că s-au coalizat în acest meci, scorul din acest moment este de 1 la 0. Pentru asistenţi. Pentru că managerul spitalului s-a supărat, s-a dus casă şi şi-a închis telefonul. În urma sa a sosit Corpul de control de la Primăria Roman taman pentru verificarea legalităţii modului de derulare a concursului. Concurs de altfel contestat de toată lumea. Participanţii s-au trezit că le-au fost anulate rezultatele, unii dintre concurenţi au reclamat că mai multe subiecte au fost greşite, şefii de secţie au sărit ca arşi că Puiu Sârbu, venit ca observator, nu i-a lăsat să le pună întrebări concurenţilor, iar Puiu Sârbu a reclamat la primărie modul defectuos în care s-a organizat concursul.  A rămas în coadă de peşte chiar şi reprogramarea examenului pentru ocuparea celor 21 de posturi de asistent medical.

Înainte să plece de la şefia spitalului din Roman, dr. Mircea Coadă l-a acuzat pe Puiu Sârbu că a încălcat flagrant legea impunând propriile reguli la examinarea candidaţilor. La rândul său, şeful OAMMR Neamţ a acuzat conducerea spitalului de erori grave în organizarea concursului şi a depus sesizarea la Primăria Roman, în administrarea căreia se află unitatea sanitară.

“Am primit reclamaţii atât de la persoane fizice care au participat la concursul anulat cât şi de la organizaţia profesională a asistenţilor”, ne-a declarat Dan Laurenţiu Leoreanu, primarul din Roman. “Docamdată nu pot aduce nimănui acuze pentru că nu pot vorbi în necunoştinţă de cauză. De aceea, încă de luni am dispus o analiză obiectivă a cazului. Am trimis corpul de control pentru a verifica legalitatea derulării concursului, dar şi anularea acestuia, astfel că mă voi pronunţa asupra demisiei managerului Mircea Coadă după ce voi avea raportul pe masă. În acest moment pot spune doar că, până la un punct, am avut o colaborare foarte bună cu conducerea spitalului şi am reuşit împreună echilibrarea unităţii.  În ultimul timp, însă, colaborarea a fost mai slabă. Din lipsă de comunicare. Dacă ne-ar fi solicitat ajutorul la organizarea concursului, i-am fi putut da sugestii astfel încât lucrurile să se desfăşoare într-o transparenţă totală şi să eliminăm orice suspiciune”.

Asistentul Puiu Sârbu a spus că examenul putea fi organizat în două moduri, în virtutea unei hotărâri de guvern (286) mai simpliste, aplicată de regulă în cazul bugetarilor şi care ar fi permis constituirea unei comisii formate din 3 membri, iar nota minimă de promovare să fie 5, sau prin respectarea normativului specific sectorului sanitar, conform căruia comisia trebuia format din 5 membri, iar nota minimă de promovare să fie 7. Dr. Coadă a ales prima variantă. Implicit, comisia a fost alcătuită din 3 membri. Potrivit asistentului Puiu Sârbu, dacă s-ar fi numit comisia de examinare conform celei de-a doua hotărâri, atunci solicitarea medicilor șefi de secție de a face parte din comisie ar fi fost perfect justificată. Preşedintele Ordinului  a mai spus că în concurs au fost  50 de întrebări, două dintre ele fiind, într-adevăr, greşite, dar totuşi punctate, pentru a nu afecta nota finală. Cu toate astea, managerul a luat în seamă reclamaţiile şefilor de secţii şi a anulat concursul, înainte să înceapă a doua probă, respectiv interviul. Ieri, în timp ce toată lumea se chinuia să dea de dr. Coadă pentru a afla de ce anume a luat decizia de a demisiona, Puiu Sârbu tocmai îi trimitea o adresă prin care îi cerea să spună, explicit, dacă concursul a fost ”anulat”, adică trebuie reluat de la zero, sau doar ”încetat”. Pentru că – nu-i aşa?- managerii vin şi pleacă, dar spitalul are nevoie, totuşi de 21 de asistenţi.