A trebuit să moară un copil… Drumul “însângerat” de la Bodeşti intră în atenţia autorităţilor

 drum3

*Primarul: Am făcut ieri memoriu la Consiliul Judeţean *Veşti mai bune despre starea de sănătatea a celei de a doua fete accidentate

Conducerea Primăriei Bodeşti a trimis zilele acestea o adresă la Consiliul Judeţean în problema drumului judeţean 155G, cel pe care acum o săptămână a avut loc o tragedie ce a îndurerat două familii. “Am făcut adresă ieri la Consiliul Judeţean în vederea luării unor măsuri de montare de semne indicatoare, de restricţii de viteză, pentru treceri de pietoni pe DJ 155G”, a declarat Ioan Macovei, primarul de Bodeşti. “Mai mult, de luni va intra în vigoare o altă ieşire pentru elevi, pe poarta laterală a şcolii care dă în celălalt drum, acolo unde au posibilitatea să se urce în microbuzul şcolar. Aşteptăm să primim un răspuns, de la administraţia drumului judeţean, să vedem ce se decide, apoi mai facem o adresă dacă trebuie”, a mai spus edilul despre această problemă care nu este de ieri, de azi.

Între timp, însă, o fată de 14 ani a murit iar colega ei a ajuns în stare foarte gravă la spital, după ce un şofer a intrat cu autoturismul în plin în fetele care au ieşit în fugă din curtea şcolii. O veste bună în această tragedie ne-a parvenit ieri de la spitalul “Sfântul Spiridon” din Iaşi, acolo unde Elena Irimia a fost transferată după accident. Medicii de pe reanimare au spus că tânăra şi-a revenit, respiră singură, dar că va mai fi nevoie de o serie de noi operaţii la braţ. Fata a suferit numeroase fracturi ale feţei şi fractură multiplă la mână cu interesare nervoasă, la un moment dat medicii fiind puşi în faţa unei alternative dure, aceea de a-I amputa braţul. Din fericire, nu a mai fost nevoie şi după câteva zile cât a stat pe aparate, Elena Irimia şi-a revenit acum şi este în recuperare.

 

*”În lipsa indicatoarelor, regulile rutiere trebuie respectate!”

 

Situaţia drumului judeţean 155G este cunoscut, de mai mult timp, iar ca acesta mai sunt şi altele în judeţ. În fiecare an, Poliţia Rutieră împreună cu administratorii drumurilor şi cu autorităţile locale evaluează şi inventariază toate arterele de pe raza judeţului şi se dispune în privinţa lucrărilor de refacere, investiţie, întreţinere, reparaţie sau ce anume se impune. “Anual facem cel puţin două revizii pe sectoarele de drum din tot judeţul”, spune comisarul şef Cezar Asandei, şeful Serviciului Rutier Neamţ. “Dar, conform legislaţiei actuale, un drum deschis circulaţiei publice trebuie reglementat de către administratorul drumului public, indiferent că este drum modernizat sau nu. În mod normal, în zona şcolilor trebuie instalat cel puţin indicatorul “Atenţie copii”, trebuie limitatoare de viteză, marcaje corespunzătoare. Dar, chiar şi în lipsa unor marcaje şi indicatoare, sunt reguli de circulaţie care trebuie respectate: când traversezi trebuie să te asiguri, când circuli cu maşina prin localitate nu trebuie să depăşeşti 50 km/h pentru a circula în condiţii de siguranţă”, mai spune şeful Poliţiei Rutieră.

Din cele declarate de oficiali, există toate “ingredientele” necesare: legislaţia rutieră care spune că orice drum public, orice cale rutieră, orice intersecţie, trebuie semnalizată cu indicatoare şi marcată corespunzător, indiferent dacă este sau nu asfaltat, dacă e drum principal sau lateral, dacă banda e mai lată sau mai îngustă, dacă e drum naţional, judeţean sau comunal. Dar, pornind de la tragedia de la Bodeştii de Jos, mai este un aspect sensibil care iese la iveală din nou. “Problema mare pe care o avem pe majoritatea sectoarelor de drum din judeţ, nu doar la Bodeşti, este şi lipsa trotuarelor şi a drumurilor laterale de acces pentru căruţe, pentru biciclişti, pentru orice alt fel de utilaje înregistrate la primării. Este cea mai mare problemă pe care o avem noi la ora actuală – separarea fluxurilor rutiere. Adică traficul auto separat, traficul pietonal separat, vehicule lente şi biciclete separate. Sunt numeroase porţiuni de trafic intens care nu au aceste amenajări şi toată lumea circulă pe carosabil, automat şi riscul de accidente creşte exponenţial, mai ales acolo unde drumul este modernizat şi viteza de deplasare este mai mare. Asta nu justifică, aşa cum am mai spus, nerespectarea regulilor de circulaţie”, a mai spus comisarul şef Cezar Asandei.

Lipsa trotuarelor în multe localităţi a favorizat numeroase accidente, multe din ele foarte grave, iar unele mortale. Localnicii speră ca măcar după astfel de tragedii autorităţile să se implice şi să aplice pentru început măcar soluţii temporare care nici nu presupun mari cheltuieli, cum este amplasarea unui indicator rutier în preajma şcolilor, şi care pot avea menirea de a preveni nenorocirile.

Crisatina IORDACHE