Programul educațional “Ajungem MARI”, derulat de Asociația Lindenfeld, a prelungit până pe 21 februarie înscrierile la voluntariat în centre de plasament din Piatra Neamţ. Nevoia de voluntari în centre de plasament este foarte mare, însă nu s-au găsit voluntari suficienţi în toate cele 25 de judeţe unde se derulează acest program. Este nevoie de oameni serioși și implicați care să dedice 3 ore pe săptămână copiilor și tineri instituționalizați.
Se ştie că, în general, tinerii care se îndreaptă catre ONG-uri o fac pentru că beneficiază de stagii de practică prin care îşi dezvoltă capacitatea de a lucra în echipă, învaţă să îşi asume responsabilităţi, însă nu în ultimul rând -pentru a-şi putea ataşa la CV o experienţă profesională.
“Lucrăm în special cu copii din centre de plasament de stat, copiii care au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului sau a separării de familii. Copiii sunt minunați și au un potențial pe care deseori nu îl cunosc. Copiii merg la școli normale sau speciale și din păcate, datorită mediului din care provin și al poveștilor lor de viață, nivelul de cunoștințe al multor copii este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă. În program sunt peste 2000 de copii și tineri între 3 și 20 de ani din centre de plasament, centre de zi, centre în regim de urgență, apartamente de tip familial și din asistență maternală, after school-uri sociale, asociații și fundații private care au în grijă copii în dificultate. Lucrăm în parteneriat cu Direcțiile Generale de Asistentă Socială și Protecție a Copilului din București și din 25 de județe. Ca voluntar, vei lucra într-un singur centru, unde vei fi repartizat alături de voluntari noi și voluntari cu experiență care îi cunosc deja pe copii și vei avea un coordonator care să te îndrume. Copiii sunt diferiți și centrele sunt diferite, iar în urma experienței în fiecare centru o echipă de 2 voluntari poate lucra cu grupe mai mari sau mai mici sau se poate lucra individual la cererea centrului în funcție de nevoia copilului”, au precizat organizatorii.
Voluntarii “Ajungem MARI” sunt în general adulți, studenți sau liceeni, de la 16 ani în sus (fără limită superioară de vârstă), comunicativi, implicați și dornici să îi ajute într-adevăr pe copii.
Nu este necesară experiența anterioră de predare, dar este de preferat să fii o persoană deschisă, calmă, doritoare să învețe lucruri noi și căreia să îi placă să lucreze în echipă. Punem accent pe consecvență, atitudine deschisă, seriozitare și implicare pe termen lung, cel puțin un modul de 6 luni.
Înainte de a participa la activități, voluntarii participă la training la care află tot ce trebuie să știe despre program, mediul de lucru și specificul copiilor cu care vor lucra. Pe parcursul modulelor voluntarii primesc sfaturi de la consilieri educaționali și alți voluntari cu experiență.
“Descurajăm implicarea în proiect pentru alt scop decât sprijinul copiilor. Oferim adeverință de voluntariat la finalul modulului doar voluntarilor care respectă cerințele proiectului – număr de prezente și completarea rapoartelor de voluntariat. Voluntarii Ajungem MARI nu vin cu scopul să adopte copiii, să îi ia acasă -definitiv sau temporar, în weekend sau în vacanță”, au subliniat recrutorii.
Modulul de primăvară-vară, pentru care se caută în prezent voluntari, va avea loc în perioada aprilie – octombrie 2018. După încheierea unui modul, voluntarii pot continua să se implice pentru următoarele 6 luni, în cadrul următorului modul.
În vederea recrutării trebuie completat un formular on-line pe site-ul care prezintă proiectul Ajungem MARI, până pe 21 februarie pentru Piatra Neamţ sau până pe 28 februarie pentru județele Bacău, Brăila, Constanța, Gorj, Hunedoara, Sibiu, Vrancea. Pentru toate celelalte județe în care avem activitate, nscrierile pentru acest modul s-au încheiat. La începutul formularului se găsesc condițiile de eligibilitate. Pasul doi constă în trimiterea CV-ului cu fotografie, la adresa voluntarnational@ajungemmari.ro . La sfârștul perioadei de înscriere persoana este anunțată dacă a fost selectată pentru a participa la training. Traning-ul are loc într-o zi de sâmbătă sau duminică, timp de 8-9 ore. Apoi, are loc semnarea contractului de voluntariat, dar pentru începerea activității trebuie prezentate documentele standard necesare: copie CI, adeverință de la medicul de familie care atestă că persoana este sănătoasă și aptă pentru voluntariat și cazier judiciar valabil. Activitătile propriu-zise încep în luna aprilie.
Asociația Lindenfeld este o organizație non-guvernamentală ce are ca obiectiv facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la domenii cheie ale societății.
Geanina NICORESCU