Subiectele de la Evaluare au ridicat notele

DSC_0029_resize_exposurePromovabilitate peste 80%

* Inspectorul general şcolar Viorel Stan: „Mă aşteptam la mai multe note de 10”

* Deşi a fost foarte uşor, peste 1000 de elevi nu au ştiut nici măcar de 5!

După dezastrul de la simularea din primăvară, când subiectele complexe au pus în dificultate elevii nepregătiţi, aceiaşi copii sunt, acum, de toată lauda. Cauza? Ministerul a calibrat dificultatea subiectelor ca să raporteze că şi-a îndeplinit obiectivul: mai puţini nemulţumiţi, note mai mari, un succes!

În urma datelor statistice înregistrate înainte de contestaţii, rata de promovabilitate a examenului a fost de 78,05% pe ţară, mai mare faţă de anul trecut, iar la Neamţ de 80%.
„Eu nu comentez dificultatea subiectelor date la evaluare, doar mă declar mulţumit de rezultate şi consider că acesta este nivelul de pregătire al generaţiei”, ne-a declarat inspectorul general şcolar Viorel Stan.

Bucurie şi dezamăgire în faţa avizierelor cu notele de la Evaluarea Naţională. Elevii s-au strâns pe la şcoli să vadă ce note au luat, pentru că site-ul oficial al Ministerului Educaţiei nu a afişat nici un rezultat sâmbătă seara şi nici duminică dimineaţă, acesta fiind blocat sau pur şi simplu neactualizat. Nu avem de unde şti.

În judeţul nostru, potrivit datelor oferite de conducerea Inspectoratului Şcolar Neamţ, la matematică au fost 347 de lucrări note cu 10, iar la Limba română 58. Însă au fost doar 30 de medii de 10. Deşi pare greu de crezut, 1295 dintre cei 4746 concurenţi nu au reuşit să rezolve subiectele nici măcar pentru a obţine nota 5.

„Sunt mulţumit de faptul că ne situăm puţin peste rata de promovabilitate pe ţară, dar mă aşteptam la mai multe medii de 10”, ne-a declarat inspectorul general şcolar Viorel Stan.

Mulţi dintre absolvenţi au fost convinşi că vor avea note mai mari pentru că subiectele li s-au părut uşoare, dar din neatenţie au avut mici scăpări, care i-a constat mult. Rezultatele din judeţul Neamţ arată că doar 30 de elevi au încheiat evaluarea naţională cu media 10, din totalul celor 4746 de absolvenţi prezenţi, deşi toată lumea a recunoscut că subiectele au fost aproape de mediocritate.

Foarte puţini concurenţi s-au considerat neîndreptăţiţi la notare şi au contestat rezultatele, aşa încât ieri, la orele amiezei, erau depuse la Inspectoratul Şcolar Neamţ 160 contestaţii la proba de limba şi literatura română şi 110 pentru recorectarea lucrărilor scrise la matematică.

După rezolvarea contestaţiilor, elevii vor fi repartizaţi printr-un sistem computerizat în liceele din România în funcţie de medii şi de opţiunile menţionate în fişa de înscriere, care trebuie completată în perioada 5 – 9 iulie. În fişa de admitere se vor înscrie codurile de profil și de liceu, în ordinea preferinţelor, listă care se află pe fiecare inspectorat judeţean în parte.

După ce vor completa fişa de admitere, reprezentanţii din centrul zonal de admitere vor transmite pe suport electronic baza de date comisiei judeţene până pe 11 iulie. Ulterior, în 12 iulie, fişele care conţin rezultatele vor fi transmise către Centrul Naţional de Admitere.

Repartizarea computerizată se va face pe 16 iulie. Atunci se va vedea pe unde au ajuns copiii buni, care au parcurs culegeri la rând pentru a-şi fixa materia şi a atinge un nivel ridicat de cunoştinţe, dar care din cauza emoţiilor la examen au greşit pe ici, pe colo, comparativ cu acei colegi ai lor care au primit mură-n gură subiectele de examen de dificultate scăzută şi au strălucit la evaluare.

 

Geanina NICORESCU