Simpozion Judeţean „Educaţia modernă în Era Internetului”

era internetuluiColegiul Tehnic Piatra Neamţ organizează prima ediţie a Simpozionului Judeţean „Educaţia modernă în Era Internetului”. Înscrierea participanţilor se poate face până la data de 6 aprilie 2015, simpozionul fiind programat pentru data de 8 aprilie 2015.

Simpozionul este structurat pe două secţiuni, prima cu participare directă, pentru cadre didactice şi elevi, iar cea de-a doua- cu participare indirectă, pentru care vor fi trimise lucrările spre jurizare. În cadrul primei secţiuni pot participa cadre didactice care predau în învăţământul preuniversitar şi care pot prezenta lucrări despre acţiuni sau activităţi concrete care vizează educaţia modernă, instrumentele noilor tehnologii folosite în învăţământul preuniversitar. Lucrările pot fi în format World sau Power Point. În cadrul aceleiaşi secţiuni, elevii pot prezenta referate, prezentări Power Point, lucrări plastice, colaje, fotografii, filme documentare ori proiecte.

Lucrările pentru secţiuniea cu participare indirectă trebuie să fie originale şi să vizeze aspecte referitoare la tema simpozionului. Elevii pot prezenta lucrări de creaţie artistico-plastică ale elevilor, referate, prezentări Power Point, iar fotografiile vor fi însoţite de o scurtă prezentare şi vor conţine titlul fotografiei, numele elevului, numele şi funcţia cadrului didactic îndrumător, numele instituţiei de învăţământ. Fotografia, de mărime 10/15, va fi pilită pe o coală A4 (hârtie sau carton), însoţită de o scurtă prezentare. Lucrările însoţite de fişa de înscriere (descărcată de pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ) vor fi trimise prin Poştă sau pe e-mail iulianarom@yahoo.it sau paiu.iulian@yahoo.com.

Potrivit organizatorilor, activitatea are ca scop şi promovarea metodelor moderne de predare, învăţare şi evaluare bazate pe folosirea noilor tehnologii şi a internetului precum şi împărtăşirea la nivel judeţean a experienţelor pozitive din acest domeniu. „Elevii din ziua de astăzi sunt diferiţi. Majoritatea acestora au deja ca rutină folosirea internetului şi a reţelelor de socializare Facebook, Linkedin, My space, Twitter, Youtube. Acest mod de comunicare se face simţit în modul lor de învăţare. Chiar şi profesorul foloseşte sau nu la clasă tehnologii moderne de informaţie şi comunicare, elevii le vor folosi cu siguranţă acasă ca sprijin pentru teme sau pentru petrecerea timpului liber. Utilizarea tehnologiilor moderne în şcoală trebuie să facă parte din evoluţia naturală a învăţării ca o soluţie firească la provocările moderne adresate nevoilor de educare ale elevilor. Integrarea acestora în procesul traiţional de predare-învăţare-evaluare este o oportunitate de a integra inovaţiile tehnologice moderne cu modul tradiţional de cunoaştere”, au subliniat organizatorii.

Geanina NICORESCU