Nemţenii veniţi, în această perioadă din străinătate, au aglomerat reprezentanţa Neamţ a Registrului Auto Român. Luna aceasta volumul de muncă a crescut considerabil, astfel că programările s-au epuizat repede. Nici în judeţele învecinate nu mai sunt disponibile locuri pentru programare, Suceava, Botoşani sau Bacău având lista închisă.
„După introducerea call center-ului naţional de programări, activitatea se derulează în parametri optimi”, declară ing. Adrian Virgil Ciobanu, şeful RAR Neamţ. „Clienţii noştri obţin mult mai simplu o programare prin apelarea numărului unic, întrucât un robot preia apelurile, le pune în aşteptare pentru preluare prioritară în ordinea primirii acestora şi, în cel mai scurt timp posibil, se intră în legătură cu unul dintre operatorii noştri, care înregistrează programarea. Putem spune că implementarea acestei variante de programare la serviciile RAR şi-a atins scopul principal, acela de a scurta timpii de aşteptare a clienţilor până la programarea propriu-zisă”.
Până la sfârşitul lunii mai programarea se făcea pe telefonul fix al reprezentanţei şi dura uneori câteva zile numai până când de la celălalt capăt al firului nu se mai auzea tonul de ocupat. Singurul operator disponibil pe judeţ făcea apoi programarea solicitanţilor, ajungându-se uneori la aşteptări de peste două luni. Acum nimeni nu aşteaptă mai mult de două – trei zile, datorită investiţiei de circa 15.000 de euro făcută de Ministerul Transporturilor în sistemul call-center.
Principiul după care s-a aplicat programarea la numărul unic a fost, pe lângă cel al scurtării timpilor de aşteptare, posibilitatea ca solicitanţii să poată merge la reprezentanţe apropiate pentru diversele servicii de care au nevoie în cazul când unitatea de domiciliu este aglomerată. Apelurile la numărul 021.9672 se fac de luni până joi între orele 08 – 18, iar vinerea între orele 08 – 16. În paralel, nemţenii mai pot apela la varianta programării on-line, prin completarea unui formular.
Cristina IORDACHE