Şedinţă extraordinară la Consiliul Judeţean Neamţ

sedinta cj 2  Dispută asupra terenului pe care se află sediul Troleibuzul

* Bani pentru dascălii navetişti

* 5.000 de lei în plus pentru Ziua Marinei

* Organizarea zilelor comunelor prin promovarea valorilor culturale

Un punct de pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare susţinute ieri, la Consiliul Judeţean Neamţ, a stârnit discuţii aprinse. Este vorba despre modificarea unei hotărâri a CJ privind acordarea unui mandat special. Consilierul care reprezintă Comisai de buget a făcut menţiunea că, în cadrul adunării acţionarilor de la SC Troleibuzul SA, s-a stabilit clar că, atât Consiliul Local cât şi comuna Săvineşti să fie parte la majorarea capitalului social cu suma de 10.000 de lei. CL Săvineşti, în 30 iunie 2015 a emis o hotărâre şi a solicitat ca participarea acestei comune să se facă în natură, respectiv cu o anumită suprafaţă de teren.: „Nu cred că este scuzabil că într-o lună de zile nu a existat timpul necesar pentru corespondenţă între CJ şi comuna Săvineşti pentru a lămuri situaţia. Pe 29 iulie, deci abia ieri, s-a primit răspunsul că şi Săvineştiul este parte la această asociere pentru a deveni operator regional de transport la societatea Troleibuzul”.

La rându-i, preşedintele CJ, Constantin Iacoban, a subliniat: „Primarul de Săvineşti a zis că Troleibuzul este pe terenul de la Săvineşti. Dar terenul este public, nu privat. Am crezut că este în interesul comunei ca aceasta să devină acţionar la Troleibuzul. Dacă cei de acolo nu vor, bine. Chiar nu-i rugăm. Am rugat să vină cu 10.000 de lei, că nu e un capăt de lume. Nu l-a interesat pe primar şi a zis că să-i luăm terenul respectiv, unde este sediul Troleibuzul. AGA va merge să vadă totuşi dacă terenul e necesar sau nu, că poate nu e”.

Consilierul Dan Vasile Constantin a venit cu menţiunea că aportul de capital în natură este o procedură mai greoaie pentru că este nevoie de o evaluare făcută de un expert independent iar Oficiul Registrului Comerţului nu va accepta până nu există acel raport de evaluare făcut la solicitarea sa, şi este exclus ca un teren să fie trecut din public direct în capitalul unei societăţi comerciale.

La un alt punct de pe ordinea de zi a fost aprobat şi proiectul privind decontarea cheltuielilor de transport pentru personalul didactic şi auxiliar din unităţile de învăţământ finanţate din bugetul judeţului Neamţ pe luna iunie 2015. Comisia buget a dat avizul favorabil cu amendamentul ca , după iunie 2015 să se adauge şi ianuarie-mai 2015. Este vorba despre diferenţele neacordate până acum pentru anumite şcoli. Proiectul în ansamblu a fost votat favorabil.

Aprobarea execuţiei bugetare la 30 iulie 2015, de altfel primul punct de pe ordinea de zi a şedinţei de ieri a fost aprobat. Al doilea proiect, privind modificarea actului constitutiv al şi al statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Aqua Neamţ, a fost şi el adoptat. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “AQUA NEAMŢ” s-a constituit în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apăşi de canalizare pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, destinate înfiinţării, modernizării şi/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului. Interesul comun ce stă la baza constituirii Asociaţiei este interesul general al locuitorilor de pe raza unităţilor administrativ-teritoriale membre pentru îmbunătăţirea calităţii Serviciului, în condiţiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populaţiei şi principiul “poluatorul plăteşte”, atingerea şi respectarea standardelor europene privind protecţia mediului, precum şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciului.

Cel de-al treilea proiect de pe ordinea de zi a extraordinarei de ieri, privind darea în administrarea SALVAMONT a unor bunuri din patrimoniul judeţului Neamţ, a primit aviz favorabil. La punctul patru, privind asocierea cu oraşul Bicaz în vederea organizării Zilei Marinei a fost menţionat un amendament, exprimat de vicepreşedintele CJ Emilia Arcan: „Propun suplimentarea cu 5.000 de lei în vederea acoperirii cheltuielilor”. Cu precizarea venită din partea preşedintelui CJ, Constantin Iacoban, că de fapt s-au cerut 30.000 de lei, amendamentul a trecut. Comisiile au acordat aviz favorabil, aşa încât hotărârea, în ansamblul ei, a fost votată cu 27 voturi pentru, adică în unanimitate.

Şi pentru aprobarea taxelor şi amenzile pentru anul 2015 a fost dat aviz favorabil din partea tuturor comisiilor.

Faţă de ordinea de zi iniţială a fost supus aprobării, şi aprobat, un proiect de modificare a une hotărâri mai vechi, 26/2015, privind aprobarea preluării în adminisatrarea CJ a unui sector de drum din Taşca, judeţul Neamţ. Un alt proiect inclus pe ordinea de zi- aprobarea participării instituţiilor de cultură şi de spectacol din subordinea Consiliului Judeţean Neamţ la manifestări cultural-artistice organizate de unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Neamţ a fost aprobat după ce preşedintele CJ, Constantin Iacoban, a făcut unele precizări: „Posibilităţile noastre de a organiza zilele comunelor se poate face numai prin asociere în interesul judeţului, or sunt foarte puţine posibilităţi, ca să fim cinstiţi, corecţi. Şi nu-i putem ajuta prea mult pentru că nu au un proiect din care să reiasă că acţiunile sunt în interesul judeţului. Şi atunci, din experienţa altor judeţe, putem organiza zilele comunelor într-un alt context: de promovare a culturii locale, a tradiţiilor populare, a meşteşugarilor, prin instituţiile noastre specializare. Putem şi noi să ducem, prin instituţiile noastre, să ajutăm cu oameni care să prezinte, să mobilizeze resursele, valorile, avem ansambluri artistice, instrumentişti, şi e bine ca aceştia să fie promovaţi. Pot şi ei să beneficieze de fonduri de la noi prin aceste instituţii”.

Geanina NICORESCU