”Strategia este un document perfectibil și depinde de noi în ce măsură vom fi în stare să participăm la conturarea unui document care să fie și utilizabil. Avem o problemă și la nivelul mediului de afaceri prin o anumită inadvertența asociativă care să ducă la identificarea unor probleme cu adevărat importante. Poate este timpul să gândim că operatorii economici, cetățenii județului, ar trebui să creeze agenda publică a politicienilor și a administrațiilor locale. În ansamblu, acest document este bine structurat, exploatabil. Am o multitudine de propuneri pe care am să le trimit echipei care a întocmit acest document. Este important să găsim acele elemente de specificitate locală, mai ales în ceea ce privește dezvoltarea industrială. Avem probleme mari legate de de două domenii mari a unei activități economice pentru județ și anume, exploatarea resursei de materie primă cu specificitate locală. Aici mă refer la lemn și la singurul depozit de argilă din România, care există în Dealul Vulpii, județul Neamț”, a spus Mihai Apopii, președintele Camerei de Comerț și Industrie Neamț. Acesta a mai precizat că ”sunt domenii în care noi putem interveni pentru acele elemente de detaliu din acest document, deoarece pentru următoarele proiecte cu finanțare europeană trebuie să se regăsească în această strategie, altfel nu sunt eligibile. Deci, strategia nu poate rămâne doar un document pus undeva într-un sertar. Avem o structură de rezistență, ne trebuie elementele de detaliu”.
Strategia este structurată în trei părţi principale: analiza provocărilor şi nevoilor la nivelul judeţului pentru perioada 2014-2023, propunerea viziunii de dezvoltare şi a obiectivelor generale, structura operațională.
Ingrid CIOFOAIA