Se căsătoresc de Sfântul Valentin

BULETIN1*Anul trecut, pe 14 februarie, niciun cuplu n-a spus „da“ în fața ofițerului de la Starea Civilă Piatra Neamț *În 2016, au fost oficiate 34 de căsătorii

În cea mai frumoasă zi din viața lor, doi îndrăgostiți au ales să spună „da“ în fața ofițerului de la Starea Civilă Piatra Neamț, chiar în data de 14 februarie, atunci când se sărbătorește Sfântul Valentin.

„Duminica viitoare, în data de 14 februarie, doi tineri din Piatra Neamț își vor uni destinele. Anul trecut, în aceeași dată, la Oficiul Stării Civile Piatra Neamț nu s-a oficiat nicio căsătorie. În 2016, avem înregistrate 34 de mariaje“, ne-a declarat Loredana Popescu, șefa Serviciului Public Comunitar Local pentru Evidența Persoanelor Piatra Neamț.

Documente necesare pentru întocmirea dosarului de căsătorie: declarația, care se va face personal de către viitorii soți, în scris, la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau, după caz, la primăria competentă, misiunea diplomatică ori oficiul consular unde urmează a se oficia mariajul. În declarație, viitorii soți vor arăta că nu există niciun impediment legal la căsătorie și vor menționa numele de familie pe care îl vor purta în timpul căsătoriei, precum și regimul matrimonial ales. Documentul cu care se face dovada identității va fi în original și copie. Mai e nevoie de certificatul de naștere, în original și în copie, precum și certificatul medical privind starea sănătății, întocmit pe formular-tip, care trebuie să poarte numărul de înregistrare, data certă, sigiliul/ștampila unității sanitare, semnătura și parafa medicului. Certificatele medicale sunt valabile 14 zile de la data emiterii și vor cuprinde mențiunea expresă că persoana se poate sau nu se poate căsători. Certificatele medicale emise de instituții medicale în străinătate pentru uzul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României trebuie să conțină toate rubricile și să fie însoțite de traducerea în limba română legalizată, cu apostilă sau supralegalizare, după caz. Autorizarea instanței de tutelă în a cărei circumscripție își are domiciliul cel care cere încuviințarea pentru încheierea căsătoriei, în cazul existenței unor impedimente rezultate din condițiile de rudenie firească sau adopție, în condițiile prevăzute de lege. Avizul medical, dovada încuviințării părinților ori, după caz, a tutorelui și autorizarea instanței de tutelă în a cărei circumscripție minorul își are domiciliul.

Declarație, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 27 din Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, aprobată prin HGR nr. 64/2011, din care să rezulte că cei 2 soți nu cunosc niciun motiv de natură legală care să împiedice încheierea căsătoriei. Documente, în original și în copii, traduse și legalizate ori certificate de ofițerul de stare civilă, din care să rezulte desfacerea sau încetarea căsătoriei anterioare, dacă este cazul, respectiv certificatul de divorț, certificatul de naștere sau de căsătorie, cu mențiunea de desfacere a căsătoriei, sentința de divorț rămasă definitivă și irevocabilă și certificatul de deces al fostului soț.

V. ANDRIEȘ