*Videoconferința cu prefecții a avut ca teme atât remedierea efectelor inundațiilor, cât și combaterea secetei, precum și realizarea cadastrului gratuit în unele comune
Prefectul județului, Niculina Dobrilă, a participat, joi, 28 iulie a.c., la videoconferința organizată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), care a avut ca teme de dezbatere modificările apărute la Legea nr. 7/1996 a cadastrului și publicității imobiliare; situația contractelor de finanțare încheiate sau aflate în procedurile premergătoare din cadrul Programului Naționale de Dezvoltare Locală aferente școlilor care nu dețin autorizație de funcționare; alocarea sumelor necesare acoperirii pagubelor produse de inundațiile recente; măsurile ce trebuie luate pentru combaterea efectelor secetei. Videoconferința a fost susținută de viceprim-ministrul Vasile Dîncu.
La videoconferință au participat alături de prefect, președintele Consiliului Județean, primarii unităților administrativ teritoriale din județ, directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI), directorul Direcției Agricole, reprezentantul Sistemului Zonal Neamț de Îmbunătățiri Funciare.
După încheierea prezentării susținute de ministrul MDRAP, Vasile Dîncu, prefectul Niculina Dobrilă s-a adresat primarilor, solicitându-le implicare pentru finalizarea investițiilor în școli în scopul obținerii autorizației de funcționare – acolo unde este cazul, pentru gestionarea corectă și eficientă a Programului Operațional de Ajutorare a Persoanelor Defavorizate, precum și pentru finalizarea în termen a cerințelor organelor centrale. De asemenea, prefectul a informat că, sumele solicitate pentru acoperirea pagubelor produse de inundații în perioada mai-iunie 2016 și aprobate prin hotărâre de Guvern au intrat în conturile primăriilor care au avut obiective de remediat sau de refăcut.
Totodată, prefectul a cerut directorului OCPI să intervină cu precizări privind Programul național de cadastru și carte funciară, care se desfășoară în perioada 2015-2023, în scopul înregistrării gratuite a imobilelor de la nivelul întregii țări în sistemul integrat de cadastru și carte funciară și eliberării certificatelor pentru înscrierea în cartea funciară a posesorilor ca proprietari și, după caz, a dezbaterilor succesorale.
Astfel, primarii au fost informați că au fost elaborate următoarele documente: ghidul primarului, ghidul de alocare bugetară și achiziție publică, procedura de alocare a sumelor, specificațiile tehnice de realizare a lucrărilor de cadastru sistematic, modelul de contract de finanțare încheiat între OCPI și primărie (pentru anul 2016, fiecărei unități administrativ teritoriale fiindu-i alocată o sumă maximă de 30.000 euro, în funcție de lucrări).
Totodată, s-a stabilit ca, după transmiterea acestor documente către unitățile administrativ teritoriale, în prima jumătate a săptămânii viitoare, să aibă avea loc întâlniri zonale de instruire pe această temă.
La nivelul județului Neamț, pentru 6 primării care au lucrări care se desfășoară la nivelul întregii unități administrativ teritoriale – Grumăzești, Bodești, Dobreni, Săbăoani, Cordun, Tămășeni – s-au încheiat deja contracte-cadru direct cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară. În două din cele 6 unități administrativ teritoriale – Dobreni și Săbăoani – de aproximativ 3 luni de lucrează efectiv, fiind încheiate contractele de execuție, cu termen de finalizare în luna decembrie 2017.
Daniela SAVU