Astăzi nu mai există, practic, domeniu de activitate unde sexualitatea să nu fie prezentă, fie ea explicită ori sugerată. Cele mai vulnerabile victime sunt, desigur, copiii. Bombardaţi cu mesaje pornografice, ei au toate şansele să opteze pentru un comportament sexual deviant. Pe de altă parte, şcoala – cândva garantul unei educaţii morale – tinde să devină astăzi un teren propice desfăşurării unor activităţi imorale, în cadrul cărora educaţia sexuală joacă un rol important.
Dacă până nu demult cazurile „copiilor cu copii” erau oarecum izolate, astăzi acestea pot fi întâlnite la tot pasul. De aceea, pe fondul unei adevărate „explozii” de ştiri legate de fetiţe rămase însărcinate la numai 12 – 13 ani, din ce în ce mai multe voci susţin necesitatea introducerii educaţiei sexuale în şcolile din România, ca o soluţie pentru prevenirea acestor incidente.
În curricula şcolară din România, orele de sexualitate se regăsesc în cadrul opţionalului „Educaţie pentru sănătate”, materie ce tinde să devină obligatorie, începând cu anul şcolar viitor. „Diferenţe între fată şi băiat (relaţii sociale)”, „Percepţii reciproce ale băieţilor şi fetelor”, „Modificări corporale la pubertate”, „Cum am apărut eu pe lume?”, „Ceasul organismului feminin, ceasul organismului masculin”, „Comportament sexual responsabil: atitudini faţă de debutul vieţii sexuale”, „Mituri legate de sexualizare/comportament sexual (reacţii comportamentale faţă de manifestările anatomo-fiziologice ale pubertăţii)”, „Sarcina nedorită şi avortul – servicii sociale: planificare familială, consiliere” – sunt doar câteva dintre temele pe care dascălii le abordează în cadrul acestei discipline. La capitolele referitoare la viaţa intimă, elevilor li se vorbeşte despre vârsta potrivită pentru a începe viaţa sexuală, asigurându-li-se suportul informativ privind serviciile contraceptive, orientarea sexuală sau avortul provocat.
Ca un element de noutate, elevii din România au parte, începând din anul 2013, de un program de educaţie (homo)sexuală intitulat „Sexul vs. Barza”, program desfăşurat în cadrul liceelor sau al bibliotecilor publice din ţară, prin intermediul programului Biblionet.
Sute de adolescenţi au vizionat şi vizionează, cu „binecuvântarea” dascălilor, directorilor şi inspectorilor şcolari, producţii pornografice subintitulate „educative”, care nu pot stârni decât revolta oricărei persoane cu un elementar bun simţ.
Fără ştiinţa ori acordul părinţilor, elevii sunt luaţi „cu japca” din şcoli şi duşi în biblioteci, unde sunt iniţiaţi în tainele perversiunilor de tot felul, unde li se inoculează ideea că homosexualitatea este doar o altă orientare sexuală, şi nicidecum un păcat strigător la cer, avortul fiind prezentat drept soluţia salvatoare şi bineînţeles, legală, în cazul sarcinilor „nedorite”.
Programul a fost lansat la Palatul Parlamentului, pe 23 aprilie 2013. La eveniment au participat elevi, profesori, părinţi şi bibliotecari, alături de parlamentari şi alti factori de decizie. Cu această ocazie s-a anunţat şi parteneriatul cu Biblionet România, pentru promovarea educaţiei sexuale în biblioteci.
Autorii programului definesc “Sexul vs. Barza” ca fiind “o platformă online care cuprinde videoclipuri de educaţie sexuală, prin care adolescenţii pot înţelege mai bine subiecte precum sexualitatea, respectul față de diversitate, dar şi aspecte legate de corp, relaţii şi contracepţie.”
În realitate, platforma “Sexul vs. Barza” este realizată şi susţinută de asociaţii pro-avort şi pro-homosexualitate, precum „Accept”, a homosexualilor din România, între partenerii proiectului numărându-se reţeaua de clinici de avorturi „Marie Stopes” şi Colegiul Bilingv “George Coşbuc” (unde există o platformă LGBT prin care se promovează homosexualitatea, fiind găzduite şi „parade gay”). Biblionet a anunţat susţinerea şi promovarea platformei educaţionale în peste 2.000 de biblioteci publice din România.
Irina NASTASIU