„Şcoală după şcoală” în 11 unităţi de învăţământ

* Cinci dintre acestea sunt din mediul rural

Începând din anul şcolar 2013-2014, elevii din cel puţin 11 unităţi de învăţământ din judeţul Neamţ vor avea program prelungit, cu activităţi care nu fac parte din organigrama şcolară dar sunt în strânsă legătură cu educaţia şi formarea elevului. Potrivit datelor oferite de inspectorul şcolar general adjunct Gabriela Banu, de la ISJ Neamţ, până în prezent au solicitat şi primit avizul pentru derularea Programului „Şcoală după şcoală” unităţile gimnaziale nr. 2, 11, 8 şi 1 din Piatra Neamţ, Liceul Tehnologic „Spiru Haret”, Şcoala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Roman, Şcoala „Grigore Ungureanu” din comuna Ceahlău, Şcoala Gimnazială Făurei, Liceul Tehnologic „Ion Creangă” din Pipirig, Şcoala Gimnazială Tupilaţi, Şcoala Gimnazială „Vasile Mitru” din Taşca. Astfel, vor benficia de programul de pachetele educaţionale 596 de elevi ai unităţilor de învăţământ enumerate.

Insp. adjunct Banu a subliniat faptul că se primesc în continuare solicitări pentru avizare unui program după şcoală: „Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ interesate de acest program au posibilitatea să organizeze pachete educaţionale şi să ni le prezinte, spre avizare. Pe baza analizei de nevoi şi  a resurselor existente, o comisie  formată din directorul unităţii, reprezentantul părinţilor, două cadre didactice din învăţământul primar şi două din învăţământul secundar (aleşi de consiliul profesoral),   pot realiza oferta pentru Programul SDS. Acest program se derulează pentru grupe de elevi- maximum 12- constituite după opţiunile şi nevoile identificate. Activităţile sunt proiectate, organizate şi susţinute de  cadre didactice, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranţi, antrenori, mediatori şcolari, voluntari din şcoală, din instituţii şi organizaţii partenere abilitate”.

Părinţii care doresc să-şi lase copiii la şcoală în cadrul acestui program trebuie să ştie că se alocă aproximativ o oră şi jumătate servirii mesei, prânzul fiind luat fie la cantină, tip catering sau se serveşte pachetul de acasa, au loc activităţi recreative, iar pentru efectuarea temelor se atribuie aproimativ o oră şi jumătate pe zi în învăţământul primar, iar în învăţământul secundar două-trei ore pe zi. Numărul de ore din program  este prevăzut şi în Regulamentul intern de organizare, dar nu mai puţin de 12 ore/săptămână.

Programul SDS este complementar  programului şcolar obligatoriu şi are un caracter opţional pentru elev. Înscrierea se face pe baza cererii scrie a părinţilor, aceştia precizând pachetul educaţional pentru care optează. Este foarte important ca părinţii să ştie că înscrierea se poate face pe tot parcursul anului şcolar pentru un program care funcţionează deja. Prezenţa se monitorizează zilnic de către cadrele didactice care înştiinţează familia  în momentul în care elevul înregistrează absenţe.

„Finanţarea programului se poate face din bugetul autorităţilor locale, din programe finanţate din fonduri europene sau naţionale, dar şi din donaţii şi prin suport financiar al părinţilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.