„Școala altfel“ pe înțelesul tuturor

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Până la data de 22 august, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice supune dezbaterii publice proiectul Metodologiei de organizare a programului național „Școala altfel“. Durata programului este de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia fiecărei unități de învățământ, conform OMENCS 4577/2016 privind structura anului școlar 2016-2017.

„Obiectivul programului este dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor preșcolari/elevilor. În cadrul acestui program, cadrele didactice vor proiecta, testa și evalua abordări eficiente pentru dezvoltarea acestor competențe și abilități. Programul național «Școala altfel» este un spațiu de experimentare în care atât cadrele didactice, cât și elevii sunt încurajați să își manifeste creativitatea și să lege într-un mod atractiv teoria cu aplicațiile ei din viața de zi cu zi, învățarea cu preocupările individuale într-un context favorabil dezvoltării socio-emoționale“, subliniază nota de fundamentare a ordinului.

Școala altfel se va desfășura, pentru învățământul preșcolar și primar, la alegerea conducerii fiecărei școli, în una din perioadele 21 noiembrie 2016 – 2 decembrie 2016, 27 februarie 2017 – 31 martie 2017 și 15 mai 2017 – 9 iunie 2017. Pentru învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal, „Școala altfel“ se poate derula în perioadele 17 octombrie 2016 – 2 decembrie 2016, 27 februarie 2017 – 31 martie 2017 sau 15 mai 2017 – 9 iunie 2017. De subliniat că intervalul aferent programului nu coincide cu perioada tezelor semestriale.

Metodologia aflată acum în dezbatere publică se referă la condițiile de organizare a proiectelor din cadrul Școlii altfel. Calendarul și orarul programului „Școala altfel“ se vor aproba de către consiliul de administrație al unității de învățământ. După aprobarea de către consiliul de administrație, orarul adoptat devine obligatoriu, atât pentru copiii preșcolari/elevi, cât și pentru cadrele didactice.

Geanina NICORESCU