În şedinţa ordinară de marţi, 15 ianuarie, se încearcă pentru a doua oară aprobarea Caietului de sarcini al serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Neamţ, programul de transport public pentru perioada 1 mai 2013-30 aprilie 2019 şi staţiile publice pentru acelaşi tip de transport. Toate acestea vor rămâne neschimbate pentru şase ani, potrivit unui ordin al ministrului Transporturilor care este considerat „abuziv” şi „dezastruos” de către consilierul judeţean Gheorghe Vasiloiu, care deţine o firmă de transport mărfuri. „O să vedeţi cât de mult ne încurcă acest ordin. Până acum erau 3 ani şi deja era prea mult, d-apoi şase ani în care nu mai poţi schimba nimic, este dezastruos pentru oameni în primul rând şi sunt favorizate anumite firme”, a precizat Vasiloiu.
Mai mulţi consilieri judeţeni nemţeni au vorbit despre „interese de grup”, despre abuzuri şi încălcări ale legislaţiei în şedinţa din decembrie în care s-a încercat pentru prima dată tranşarea situaţiei. Iulia Şerban, consilier PP-DD, a semnalat faptul că un traseu propus se suprapunea pe mai bine de jumătate dintr-un alt traseu, fapt care încalcă prevederile legale în vigoare. Existau şi cereri nejustificate pentru anumite trasee, dar şi cereri de mărire a capacităţii mijloacelor de transport, fapt care ar fi condus la schimbarea operatorului de transport şi exista suspiciunea că de fapt asta se şi urmărea. Cum erau foarte multe lucruri de lămurit, şeful judeţului, Culiţă Tărâţă a propus atunci amânarea ambelor proiecte, adică şi pe a celui prin care se atribuiau direct o parte din traseele de transport judeţean către Troleibuzul, mai ales că şi vicepreşedintele Gabriel Farcaş –specialistul în transporturi al CJ Neamţ – era plecat din ţară.
„Sunt convinsă că de această dată, materialele aferente proiectelor sunt atât de clare şi de bine întocmite încât nu vor fi probleme”, ne-a spus cu optimism Emilia Arcan, vicepreşedinte al CJ Neamţ.
Nici în această şedinţă cele două proiecte nu vor fi aprobate cu uşurinţă, mai ales că există voci care vorbesc despre interese chiar din partea unor aleşi judeţeni care ar avea firme de transport persoane sau cunoştinţe pentru care trebuie să facă lobby.