S-au schimbat datele Evaluării la clasele mici

evaluare clase mici

Nici nu apăruseră bine primele indicaţii privind programarea Evaluării Naţionale susţinute, în premieră, de elevii claselor II-VI, că ieri ministrul Educaţiei a şi schimbat datele problemei. Potrivit informaţiilor oferite de inspectorul general adjunct Elena Laiu, din cadrul ISJ Neamţ, ministrul Remus Pricopie a modificat zilele de testare, după cum urmează: copii de a II-a nu vor mai fi primii la evaluare, perioada tezelor fiind decalată de la 6-8 mai 2014 la 2-4 iunie.

Elevii claselor a IV-a vor da testările la Limba şi literatura română şi la Matematică în zilele de 28 şi 29 mai, în loc de 13 şi 14 mai, în timp ce la clasele a VI-a examenele vor avea loc în perioada 5-6 iunie, nu pe 14 şi 15 mai cum fusese iniţial făcută programarea.

Testele pentru Evaluarea Naşională vor fi în concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi vor avea un nivel mediu de dificultate. Fiecare testare la clasa a II-a va dura 25 de minute, iar elevii de a IV-a şi a VI-a vor fi limitaţi la 60 de minute de testare pentru fiecare probă.

Testele elaborate pentru Evaluarea Naţională la clasa a II-a conţin două secţiuni, prima vizând evaluarea competenţelor de receptare-producere a mesajelor citit-scrise, iar cea de-a doua secţiune vizează evaluarea competenţelor de matematică.

Testele elaborate pentru clasa a IV-a conţin secţiunea de evaluare a competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română, iar ce de-a doua- competenţele de matematică.

În cadrul Evaluării pentru clasa a VI-a sunt cuprinse disciplinele din aria curriculară limbă şi comunicare şi, respectiv, cea corespunzătoare ariei curriculare matematică şi ştiinţe.

„Evaluările se susţin în sălile în care elevii îşi desfăşoară, câte doi elevi în bancă, iar pe durata tezelor administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă. Fişele vor fi corectate , rezultate fiind apoi discutate la clasă. Notele nu vor fi trecute în catalog. Fişele de evaluare se depun la secretariatul unităţii de învăţământ, pentru includerea acestora în portofoliul elevului”, a mai spus inspectorul general adjunct Elena Laiu.

Fiecare şcoală elaborează un raport, care trebuie depus la ISJ Neamţ, iar la nivel de inspectorat se face o centralizare a rezultatelor. Toate rapoartele inspectoratelor şcolare vor fi punctul de pornire în elaborarea de modificări a metodologiei şi de măsuri educaţionale în vederea ameliorării rezultatelor învăţării.

Geanina NICORESCU