*De la un an la altu, scade „apetitul” nemţenilor pentru autoturismele noi
*Importul de rable ne poluează aerul mai ceva ca furnalul unui combinat chimic
În timp ce statele civilizate duc o politică constantă de încurajare pentru ca cetăţenii lor să-şi poată cumpăra maşini noi, în România, e taman invers! Fiecare guvern ajuns la putere a schimbat legile după bunul lui plac, fără a lua în considerare consecinţele nefaste ale unor politicii electorale. Singurul guvern care a încercat să facă ceva, a fost cel condus de Boc. Atunci, în ianuarie 2012, taxa auto prevedea clar că maşina veche plătea cel mai mult. Acum, situaţia e alta, iar ţara noastră a devenit un fel de „garaj” de vechituri, unde rablele aduse din alte ţări ne poluează aerul, mai ceva ca furnalul unui combinat chimic.
Şi în Neamţ, vehiculele noi nu mai sunt o prioritate pentru nemţeni, lucru confirmat şi de comisarul şef Ioan Simionel, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Neamţ:”În judeţ, în primele 9 luni din 2013, în proporţie de 80% din înmatriculările făcute, au fost la maşinile secon-hand aduse din străinătate, e vorba de mărci cum ar fi Volkswagen, Audi, Skoda, Renault, BMW şi Ford. Dacă ne referim la vehiculele noi, Loganul se află în topul preferinţelor urmat de mărcile Renault, Skoda şi Nisan. E clar că oamenii se orientează spre maşinile mai vechi, pentru care plătesc o taxă a timbrului de mediu mult mai mică”.
În Neamţ, în perioada analizată, lucrătorii biroului de înmatriculări au primit şi verificat documentele pentru 9.700 de vehicule. Tot în cele 9 luni de activitate, au fost atribuite 8.617 de numere provizorii şi au fost efectuate numai puţin de 1.406 de operaţiuni de radiere. La sfârşitul lunii septembrie 2013, parcul auto nemţean era format din 111.646 de vehicule.
V. ANDRIEŞ