În Piatra Neamț și comunele arondate există 668 de persoane cărora li s-au expirat buletinele
În trimestrul 4 al anului trecut, sute de pietrenii sau locuitori din comunele arondate cărora li s-au expirat cărțile de identitate au fost vizitați de poștași, care le-au înmânat scrisori, prin care li se aducea la cunoștință să se prezinte la Serviciul de Buletine Piatra Neamț, pentru a intra în legalitate. Printre cei vizați au fost și tinerii care au împlinit vârsta de 14 ani și n-au solicitat primul act de identitate. “Din cei 668 de restanțeri, cei mai mulți sunt în Piatra Neamț, respectiv 430, după care urmează locuitorii din Pângărați și Dumbrava Roșie, fiecare cu câte 33 și comuna Gârcina, cu 30 de persoane. Cu această ocazie, țin să reamintesc cetățenilor că există un sistem de planificare online, precum și cu un ghișeu de primire, respectiv numărul 1. Programul online se desfășoară în zilele de luni, marți și joi, de la ora 8.30 și 12.30 și miercuri, între orele 14 și 18. La ghișeul numărul 2, unde sunt primite persoanele fără planificare și care doresc să depună cererea pentru un nou document de identitate, programul de lucru este în zilele de luni, marți și joi, respectiv între orele 8.30 și 15.30, miercuri între 8.30 și 18, iar vineri între 8.30 și 12.30”, ne-a declarat Loredana Popescu, șefa Serviciului Public Comuniar Local de Evidență a Persoanelor Piatra Neamț. Pentru tinerii care au împlinit vârsta de 14 ani și solicită cartea de identitate , sunt necesare următoarele documente: cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentant legal – cere format pdf; certificatul de naştere, original şi copie; actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal; documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divortaţi, original şi copie și chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei. La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţa socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate. În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii. Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte în permanență. Declaraţia prevăzută poate fi dată la ghişeu, în prezenta personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află. Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv.
V. ANDRIEȘ