Raport explicativ după contestaţii la evaluare

elevi

4 note mărite cu aproape două puncte!

* „Poate că au fost scăpări din cauza oboselii”, a spus inspectorul şcolar general adjunct Gabriela Banu

 

 

Rezultatele finale înregistrate după evaluarea naţională arată clar că în judeţul Neamţ au fost unele scăpări care au determinat conducerea Inspectoratului Şcolar Neamţ să facă verificări privind modul cum s-a făcut prima corectură a 4 teze defavorizate iniţial cu până la două puncte.

Din 278 de contestaţii depuse, 135 de lucrări au fost notate mai slab sau mai bine decât la prima corectură, însă în unele cazuri diferenţa a fost la limita flagrantului. Mai exact, în timp ce în 115 cazuri notele au fost ridicate cu câteva zeci de sutimi până la 0,99, nu mai puţin de 18 teze au primit note mai mari cu unul până la două puncte. În atenţia conducerii Inspectoratului Şcolar Neamţ au intrat cele 4 cazuri în care, după a treia corectură după contestaţie, s-au stabilit note mai mari cu 1,5 până la două puncte. Şi după recorectarea lucrărilor de la bacalaureat pentru care s-au făcut contestaţii au fost tot 4 note mărite cu 1,5 până la două puncte, decalajul între notele iniţiale şi cele finale fiind foarte mari.

„Noi trebuie să întocmim un raport în care să spunem cum a fost posibil să se ajungă la aşa diferenţe. Trebuie să vedem ce spun profesorii, abia suntem în faza de evaluare a situaţiei. Pornim de la premisa că poate au fost scăpări din cauza oboselii, pentru că nu e uşor să corectezi a peste 100 de teze…”, ne-a declarat inspectorul general şcolar Gabriela Banu.

Dacă în primă fază lucrările sunt corectate de profesori din Neamţ, după contestaţii sunt trimise spre recorectare în alt judeţ. Tezele ajung acolo cu numele şi notele iniţiale sigilate, acoperite, pentru ca evaluatorii să nu fie în vreun fel influenţaţi. Dacă după a doua corectură se constată o diferenţă mai mare de un punct, este convocată încă o comisie pentru corectură. Ceea ce s-a şi întîâmplat pentru recorectarea a 3 lucrări la limba şi literatura română şi a uneia la matematică.

Aseară, pe site-ul oficial al Ministerului Educaţiei deja începuseră să apară listele cu repartizarea computerizată în licee şi colegii.

 

G. NICORESCU