Magazinele din Piatra Neamţ se pregătesc de Sărbători şi au promoţii care mai de care mai interesante. Majoritatea magazinelor au pregătit asemenea oferte încă de la începutul acestei luni iar reducerile continuă şi în Săptămâna Mare sau chiar până la sfârşitul lunii.
Perioada Paştelui este o afacere bună atât pentru comercianţi, care vorbesc de vânzări cu 30% mai mari faţă de săptămânile anterioare, cât şi pentru nemţenii care vor să profite de ofertele speciale. La Kaufland, de exemplu, la legume şi fructe, kilogramul de mere este redus până la 2,99 lei, broccoli are discout 25% şi ajunge la preţ de 3,33 de lei. Margarina are o reducere de 15%, preţul ajungând la 3,69 de lei, pe când la Profi la două margarine cumpărate, a doua are reducere de 40%. Tot în magazinul Profi, la cumpărarea unui ulei Unisol (preţ 6,49), poţi profita de promoţia Ulei Unisol + făină la un preţ total de 8,26 de lei. Aceeaşi promoţie o puteţi găsi şi la Billa.
La Kaufland, Uleiul de la Bunica ajunge la preţ de 11,39 lei/2 litri. Muştarul de asemenea, este mult mai avantajos la Kaufland, un borcan ajungând la preţ de 3,81 lei. Şi la Billa oferta este tentantă, un cofraj de 30 de ouă ajunge la preţ de 11,99 de lei.
La capitolul carne, la Kaufland, şunca de Praga are preţ vechi 2,65 iar preţ nou 2,27, specialitatea de curcan are un discount de aproximativ 18%, preţul ajungând la 4,55 de lei iar cârnaţii de Sibiu, cu un discount de 12%, adică un preţ nou de 3,49 de lei. La Profi, dacă vreţi să cumpăraţi produse la promoţii, amintim piept cu os refrigerat la preţ de 13,99 de lei pe kilogram, pulpă de pui cu os la preţ de 11,49 de lei sau pulpe de pui întregi la preţ de 11,49 de lei pe kilogram.
În piaţă preţurile la legume şi fructe diferă. Pentru o salată, 1-1,5 lei pe bucată, ridichile ajung la 1-2 lei legătura, pătrunjelul este la preţ de 0,5-1 leu legătura iar la 5 legături cumpărate plătiţi doar 3 lei.
Din lipsă de timp, dar şi din comoditate, atunci când dorim să cumpărăm de mâncare, de cele mai multe ori ne îndreptăm rapid spre primul supermarket din vecinătate. Nu numai preţul face diferenţa între pieţele nemţene şi marketuri. În piaţă există şi comercianţi care îşi expun spre vânzare marfa din producţia proprie, marfă care spun ei că este mult mai ecologică decât cea din supermarket.
Andreea FLOREA