* Nereguli la 25 din 27 magazine controlate de OPC
Sub masca unui anunţ de reduceri de preţuri se află, în foarte multe cazuri, strategia unei înşelătorii. Ai impresia că beneficiezi de o reducere substanţială când, de fapt, nu ţi se oferă, spre comparaţie, „preţul vechi”. Inspectorii pentru protecţia consumatorilor din Neamţ au descins, luna trecută, în 27 de magazine care anunţau solduri, lichidări de stocuri şi promoţii, şi la 25 dintre ele au constatat abateri.
„Echipele au constatat vânzări promoţionale practicate de operatori economici fără afişarea condiţiilor promoţiei, respectiv tipul, produsele sau categoria de produse la care se referă oferta, perioada pentru care produsele sunt oferite la preţ redus sau data aplicării preţului redus şi sintagma „până la epuizarea stocului” sau „în limita stocului disponibil””, a declarat comisar şef Marian Grigoraş, de la Oficiul Regional de Protecţie a Consumatorului Iaşi. „Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora -soldare, lichidare, promoţionale- trebuie să respecte regulile de fixare şi publicitate a preţurilor, iar din acest punct de vedere, s-a constatat o serie de deficienţe”.
Ca urmare a constatărilor făcute, s-au dispus 25 de termene de remediere a deficienţlor şi 16 avertismente şi 9 amenzi în valoare de 18.000 lei.