Proiect Comenius bilateral la ”Calistrat Hogaș”

28/05/2013

hogas

Ultima întâlnire pe proiectul Comenius bilateral „LET’S SHARE LOVE, PEACE AND TOLERANCE ” are loc zilele acestea la partenerul din Neamț al acestui program finanțat de Comisia Europeană. La Colegiul Național ”Calistrat Hogaș” din Piatra Neamț a venit echipa de proiect de la școala Seferliİlköğretim Okulu-Hatay, din Turcia, îndrumată de coordonatorul proiectului Saydal Uysal și formată din trei profesori și zece elevi. Această ultimă etapă se desfășoară pe parcursul a zece zile și își propune să ajute 1.000 de elevi din cele două țări partenere să intre în contact cu identitatea europeană comună, dar și să-și cunoască propriile caracteristici, să împărtăşească informaţii despre ţara lor şi să învețe despre modul de viaţă din cele două ţări, legat de sistem de educaţie, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, limbă, gastronomie.

Pentru atingerea obiectivelor proiectului se vor derula mai multe activităţi, precum  prezentarea fiecărui partener, a şcolii şi a regiunii, a fiecărei ţări, subproiectul „Învață-mă cultura mea!” în cadrul căruia ambele școli vor pregati prezentări despre cultura partenerilor, expoziţie de fotografii, completarea paginii web a proiectului și a dicționarului ilustrat online, workshop-uri pe teme  care tratează tradiţii, gastronomie, personalităţi româneşti și turcești, istorie și geografie, pictura pe sticlă, origami, sculptură în lut, realizarea de tricouri, prezentarea oraşului, a muzeelor și a locurilor istorice din Piatra-Neamt, vizite de documentare la Târgu Neamț, Târpești, Iași, cursuri de limbă turcă și română, la care elevii din cele două țări își vor desăvârși abilitățile de pronunţie și scriere, participarea la ore de biologie, chimie, fizică, limba engleză. Cu ajutorul elevilor, o promisiune de „Pace, Dragoste și Toleranță” va fi pregătită, înregistrată și împărtășită pe toate canalele importante de comunicare: televiziune, Internet, media.

Activitățile proiectului contribuie la dezvoltarea spiritului de observaţie şi de iniţiativă, la  stimularea creativităţii, a perspicacităţii în gândire şi acţiune. Prin lucrările lor, elevii vin în contact cu bogăţia de forme şi culori a obiectelor pe care le execută, contribuie la educarea gustului pentru frumos, îşi însuşesc şi îşi consolidează sistematic cunoştinţele despre mediul înconjurător. Totodată îşi dezvoltă procesele  psihice şi mai cu seamă sentimentele de dragoste şi respect faţă de natură şi semeni.

”Fiind ultima întâlnire de proiect, testele de evaluare ale elevilor în limbile română, turcă și engleză, chestionarele  pe teme culturale,  evaluarea îndeplinirii obiectivelor proiectului și  ale întâlnirii din România, a participării active a  echipelor, a impactului asupra elevilor, profesorilor, școlii, comunității locale vor încheia această fructuoasă vizită”, spune profesorul coordonator Nadia Cîrcu. ”Participarea la un proiect internaţional a permis elevilor să folosească o limbă străină în context real, pentru a întâlni oameni din diferite ţări şi a învăţa să lucreze cu ei,  promovând  astfel înţelegerea reciprocă şi respectul între oameni din medii culturale diferite, lingvistice şi sociale. Sperăm că elevii vor începe să dobândească cunoştinţele, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru a iniţia şi dezvolta proiecte inovatoare, durabile, care vor avea un impact pozitiv asupra vieţii lor, a familiilor şi  a comunităţilor”. Proiectul se încheie pe 29 mai.

Cristina IORDACHE