Problema navetiștilor

hogas

Proiect transformat în semnal de alarmă de elevii de la Hogaș

Elevii de la Colegiul Calistrat Hogaș din Piatra Neamț au transformat implicarea într-un proiect într-un semnal de alarmă cu privire la greutățile întâmpinate de elevii navetiști.

Proiectul care le-a oferit oportunitatea de a arăta că le pasă de problemele comunității a fost
„Tânăr informat – Tânăr implicat” ( desfășurat de Organizația Națională Cercetașii României – Filiala Brașov „Virgil Onițiu” în parteneriat cu The Duke of Edinburghˋs International Award Romania cu finanțarea Ministerului Tineretului și Sportului).
Pentru elevii de la Colegiul Național „Calistrat Hogaș” a fost o nouă provocare de a arăta că ei cred în posibilitatea de a schimba ceva.
S-au organizat în echipe și au identificat o problemă care îi afectează pe mulți dintre tinerii din Neamț (de exemplu, Transportul în comun. O problemă esenţială a elevilor navetişti din judeţul Neamţ), s-au înscris în concursul „implicării comunitare” și au trimis câte un eseu de maximum 2 pagini, în care au surprins următoarele aspecte: problema identificată, pe cine afectează, în ce fel afectează, cine s-ar putea opune rezolvării problemei, ce soluții recomandă.
Criteriile de selecție au fost: 1. Realismul problemei identificate; 2. Efectele problemei identificate (impactul); 3. Realismul soluției propuse; 4. Corectitudinea formei și conținutului eseului.
Ca urmare a ocupării podiumului – Locul I (9,75 puncte), echipele ANE (Negoiță Ana-Diana, Custură Elena, Hanganu Adina, Stăcescu Nicoleta, clasa a XII-a F), Locul II (9,50 puncte), The Idealists (Chertic Gabriela-Diana, Mustață Isabela-Raluca, Anghelescu Nicoleta-Ecaterina, Păduraru Andreea, clasa a XI-a C), Locul X (80 puncte), Cutia Pandorei (Ignat Mădălina, Brumă Ștefana, Mircea Andrei, clasa a XI-a C), Locul X (80 puncte), Dr. Panda (Preda Mădălina, Gavril Roxana, clasa a XI-a C), premiul binemeritat îl constituie un curs și o tabără gratuită în perioada 24-27 octombrie 2013, în județul Brașov, pe durata căreia experții organizației în implicare comunitară și lobby îi vor ajuta și îndruma pentru a realiza schimbarea pe care o doresc în comunitatea lor.
În cadrul cursului/taberei prin intermediul unor metode de educație non-formală (prezentarea interactivă, dezbaterea, jocul de rol, workshop-ul, studiul de caz etc.), participanții vor dobândi abilități și cunoștințe, vor învăța tehnici și metode în domeniul implicării în viața comunității, precum: voluntariat, inițiativă cetățenească, petiționare și contestare, protecția consumatorului și a drepturilor omului, advocacy și lobby, asociativitate și implicare politică (dreptul de a alege și de a fi ales în diverse structuri de conducere).

D.V.