Începând de luni, 23 octombrie, cetățenii cu domiciliul în Piatra Neamț se pot programa online pentru depunerea cererilor, prin care să solicite eliberarea actelor de identitate.
„Pentru că trăim în era tehnologiei, iar serviciile publice trebuie să se adapteze unor noi standarde, venim cu această opțiune online care scurtează timpul de așteptare a cetățenilor pentru eliberarea actelor de identitate. Noul serviciu poate fi accesat pe site-ul primăriei www.primariapn.ro”, a declarat primarul Dragoș Chitic.
Conform comunicatului de presă, transmis de Serviciul de Comunicare al Primăriei municipiului Piatra Neamț, cetățenii cu domiciliul în municipiul Piatra Neamț și locuitorii celor 14 comune arondate Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamț, respectiv Alexandru cel Bun, Bârgăuani, Bodeşti, Dobreni, Dochia, Dragomireşti, Dumbrava Roşie, Girov, Gârcina, Mărgineni, Negreşti, Pângăraţi, Ştefan cel Mare şi Tarcău pot să se planifice online pentru depunerea cererilor, prin care să solicite eliberarea actului de identitate ca urmare a expirării celui anterior, modificării datelor de stare civilă, anulării documentului, schimbării sexului, modificării fizionomiei, precum şi în cazul preschimbării buletinelor de identitate, respectiv eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorării actului de identitate deţinut anterior și eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a schimbării domiciliului, schimbării denumirii străzii sau renumerotării imobilelor. Pentru situaţiile enumerate mai sus, cererea de eliberare a unui nou act de identitate se poate depune şi pe bază de procură specială. Totodată, se pot programa online şi persoanele care solicită eliberarea primului act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, la eliberarea primului act de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani, la înscrierea pe actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei și la eliberarea unei cărţi de identitate provizorii pentru persoanele care nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate”. Planificările online se fac pe pagina de internet a Primăriei municipiului Piatra Neamț.
Cetățenii care se planifică online vor depune actele la ghișeul nr.1, din incinta Mall Forum Center, la nivelul 2. Programul de lucru cu publicul la acest ghișeu va fi în zilele de luni, marţi și joi, între orele 8.30 la 12.30, iar miercuri între 14 și 18. Vineri nu se fac planificări la acest ghişeu. Celelalte ghişee din cadrul serviciului vor funcţiona după următorul program: ghișeul nr.2 primiri documente: luni, marţi şi joi de la 8.30 la 15.30, miercuri între 8.30 și 18, iar vineri între 8.30 și 12.30. Ghișeul nr.3 eliberări acte : luni, marţi şi joi între 8.30 și 16.30, miercuri între 8.30 și 18.30, iar vineri între 8.30 și 12.30, iar după-amiază între 14.00 și 16.30.
V. ANDRIEȘ