Nu au făcut ore dar au vizitat redacţia “Ziarul Ceahlăul”. Elevii clasei a-IV-a A, de la Şcoala nr.3 din Piatra Neamţ, îndrumaţi de prof. înv. primar Simona Chirica, au aflat mai multe despre munca dintr-o redacţie de ziar.
Aceştia s-au arătat interesaţi de tot ce au văzut şi au pus foarte multe întrebări.
Întâlnirea cu colectivul redacţiei le-a dat posibilitatea de a cunoaşte în profunzime munca de jurnalist, dar şi etapele prin care trece un ziar până ce ajunge în mâna cititorului. Ei au aflat lucruri dintre cele mai interesante despre activitatea unei redacţii, despre munca propriu-zisă a redactorilor dar, secretarilor de redacţie sau a tehnoredactorilor. Preţ de câteva minute bune au stat numai “ochi şi urechi” pentru a afla în amănunţime cum se realizează o pagina de ziar.
Copiii au fost curioşi să vadă redacţia ziarului şi au făcut un tur al redacţiei de ştiri împreună cu reporterii, mergând prin toate departamentele.
Aici au văzut cum este organizată munca noastră şi au făcut cunoştinţă cu reporterii specializaţi pe diverse domenii de activitate. Jurnaliştii le-au povestit care a fost traseul lor profesional, cum au ajuns să lucreze în presă, care sunt greutăţile, dar şi satisfacţiile meseriei de reporter şi au explicat de ce jurnalismul poate reprezenta un mod de viaţă. La fel ca în oricare alt domeniu de activitate, şi meseria de reporter implică o mare capacitate de adaptare la diferite condiţii de lucru, disponibilitatea de a sta de vorbă cu oamenii, de a-i asculta şi, mai ales, de a-i ajuta.
Micuţii au mai aflat şi cum „sunt aranjate” textele în fiecare pagină de colegii noştri Dan şi Mircea, înainte de a fi tipărite.
Extrem de spontani şi dornici de a-şi face cunoscute cunoştinţele dobândite, copiii ne-au mărturisit că sunt informaţi despre evenimentele care se petrec în general. Curiozitatea lor, dorinţa de a pleca cu un bagaj cât mai consistent de cunoştinţe a rezultat din numeroasele întrebări pertinente adresate colegilor noştri. La fel de încântaţi au fost şi de specificul activităţii departamentului de secretariat, acolo unde se primesc anunţuri pe diverse teme.
Micuţii au privit curioşi, au adresat întrebări legate de întregul drum pe care îl parcurge o informaţie până când aceasta poate fi transmisă cititorului. Ce implică meseria de reporter, care sunt riscurile acestei meserii sau de ce am ales noi sa fim jurnalişti, au fost doar câteva din multitudinea de întrebări ale prichindeilor.
Au primit explicaţii detaliate despre etapele redacţionale, despre atribuţiile fiecaruia dintre redactori şi tehnoredactori. La rândul nostru am aflat că unii dintre ei citesc des cotidianul nostru. În timpul vizitei lor, un jurnalist de-al redacţiei noastre chiar a facut o demonstraţie de documentare pentru o ştire. Prichindeii au ascultat atenţi conversaţia şi au înţeles că, pentru a realiza o ştire sau un reportaj, este nevoie de corectitudine, de informaţii noi şi de implicare.
Şi-au luat la revedere de la noi, cu promisiunea ca ne vor trece pragul si cu alte ocazii, fericiţi şi mulţumiţi că au putut să vadă la modul concret cum arată redacţia cotidianului “Ceahlăul”. La final elevii au primit în dar câte un ziar. “Pentru mine a fost o experienţă plăcută! Am avut ocazia, împreună cu elevii mei, să cunoaştem mai bine meseria de jurnalist. Mi-a plăcut foarte mult faptul că am putut interacţiona cu cei din redacţie şi că ne-au putut explica cum este, de fapt, această carieră, să ştim ce implică ea. Copiii au fost foarte incantati ca au putut afla lucruri noi şi interesante. Cu siguranţă vom reveni”, a declarat prof. înv. primar Simona Chirica.
Andreea FLOREA