Premieră pe piața muncii: însoțitori de zbor și stewarzi

stewarzi *Salariul net va fi de 1.400 de euro, plus primă de instalare de 1.200 de euro *Durata contractului va fi pe o perioadă de 3 ani

Pentru prima dată de la înființarea sa, rețeaua europeană EURES oferă locuri de muncă pentru însoțitori de zbor și stwarzi, respectiv 385 de posturi. Nemțenii care vor fi selectați de firma irlandeză Crewlink Ireland Ltd. Unit 39, Southern Cross Business Park, Boghall, Bray, Co. Wicklow, vor primi un salariu net de 1.400 de euro, plus o primă de instalare în valoare de 1.200 de euro, care va fi acordată în primele 6 luni de muncă.

Rolul însoțitorului de zbor este de a furniza servicii de calitate clienților și de a se asigura că aceștia au o călătorie sigură și confortabilă. Acești lucrători vor fi instruiți pentru a face față unor situații de urgență în timpul zborului și pentru a acorda primul ajutor.

Candidații trebuie să aibă înălțimea cuprinsă între 1.57 și 1.85 m și să poată înota cel puțin 20 de metri. Cei interesați trebuie să dețină pașaport valabil, să nu aibă cazier judiciar și să fie pregătiți unor situații solicitante. Totodată trebuie să fie persoane flexibile și muncitoare, care să accepte să lucreze în ture. Este necesară o personalitate prietenoasă și deschisă. Contractul de muncă va fi pe o perioadă de 3 ani.

CV-urile se vor trimite online la: www.crewlink.ie. Termenul limită de depunere a CV-urilor este data de 20 februarie 2016.

Pentru a avea șanse mai mari la selecțiile din țară sau străinătate, sunt necesare cursuri de pregătire. Investiția e de câteva mii de euro, dar s-ar putea să-ți poată oferi jobul mult visat.

Aceste cursuri pot fi urmate la Școala Superioară de Aviație Civilă. Pregătirea teoretică costă 1.568 de euro, iar cea practică (la Blue Air, Tarom sau Carpatair) 1.350 de euro.
Admiterea la cursurile Școlii Superioare de Aviație Civilă constă într-un examen medical, test de engleză, plus testare la geografia României și a Europei. Nota minimă de admitere este 7. După absolvire, cursurile sunt intensive și durează 35 de zile. E bine de știut că în fiecare săptămână se dau alte examene. Testele finale vor fi la legislație aeronautică, medicină și prim-ajutor, meteorologie, geografie, cunoașterea aeronavei, coordonare pasageri și teoria zborului.
După terminarea teoriei, urmează cursurile practice, care se vor desfășura pe un simulator Boeing 737, cu 20 ore de cunoaștere pe aeronave de tip Boeing 737 și CRM (Crew Resource Management), și 20 de ore de zbor. Ultimul și cel mai important pas este obținerea licenței de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, dar trebuie știut că e nevoie de licență de zbor pentru fiecare tip de avion.

V. ANDRIEȘ