Instituția Prefectului județul Neamț, în calitate de partener al Ministerului Fondurilor Europene, a început activitatea de monitorizare și control a distribuirii în județ a pachetelor de alimente în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD). Activitatea este realizată de un Grup de lucru, constituit prin ordin al prefectului, care cuprinde reprezentanți ai Instituției prefectului, Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială, Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, Casei Județene de Pensii, Direcției Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Consiliului Județean Neamț.
Pentru județul nostru distribuția pachetelor se realizează prin intermediul firmei SC Libro Events SRL. Livrările se fac de către furnizor la primării, în 4 tranșe de maximum 15 zile calendaristice fiecare.
Astfel, conform graficului, prima tranșă de livrare are loc în perioada 08-22.06.2016 și cuprinde 23 de unități administrativ teritoriale, respectiv un procent de 25% din totalul cantității contractate pentru județul nostru. Până în prezent au fost livrate pachetele în 9 unități administrative teritoriale.
Pachetul conține 1 kg de făină albă, 2 kg de mălai, 400 g paste făinoase, 2 litri de ulei, 1 kg de zahăr, 300 g carne de vită la conservă, 200 g pateu de ficat de porc, 400 g pastă de tomate, 1 kg de orez, 500 g de fasole boabe.
Conform datelor centralizate de la unitățile administrativ teritoriale, în județ sunt 125.867 beneficiari (pensionari cu venituri mai mici de 450 lei/lună, șomerii cu indemnizație mai mică de 450 lei/lună, beneficiarii de venit minim garantat și cei de alocație pentru susținerea familiei, persoane cu handicap grav și accentuat), fiecare dintre aceștia urmând să primească câte două cutii.
Grupul de lucru pentru derularea POAD în județ va realiza controale la livrare/recepție (privind condițiile de depozitare și documentele de gestiune) și controale la distribuție privind eligibilitatea distribuției.
„Este un program complex, cu mulți beneficiari, motiv pentru care Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de coordonator, a dispus încheierea unor acorduri de cooperare între minister, Instituția prefectului și primarul fiecărei unități administrativ-teritoriale, document ce stabilește detaliat atribuțiile si competențele părților semnatare în derularea POAD. Fiind un program operațional, rapoartele întocmite după terminarea distribuției vor fi inserate în dosarele de plată la Uniunea Europeană, așa că este foarte important să lucrăm coordonat și corect, în condiții de deplină legalitate, așa cum de fiecare dată județul nostru a derulat acest tip de ajutor“, a spus prefectul Niculina Dobrilă.
Daniela SAVU