Poliţia Piatra Neamţ în slujba cetăţeanului

politie-piatra-neamt

* „Domnule, dacă dumneata nu ai treabă, să ştii că noi suntem ocupaţi!”

* Aşa a fost tratat ginerele unei femei abordate de un escos specialist în metoda „Accidentul”

O femeie din Piatra Neamţ a fost sunată, ieri dimineaţă, pe telefonul fix, de către un individ care i-a spus că este ginerele ei din Iaşi, că a dat peste o fetiţă căreia i-a rupt picioarele şi are nevoie urgentă de 80 de milioane de lei vechi, pentru că mama copilei l-ar ierta dacă primeşte aceşti bani.

„Eu mi-am dat seama de la început că nu este vocea lui, dar m-a derutat puţin, pentru că tot spunea of! of!, iar ginerele meu vorbeşte la fel”, ne-a declarat Elena Berea. „Mi-a spus: mamă am păţit un mare necaz, sunt distrus, nu ştiu ce să mă fac, sunt şi eu la spital, fetiţa are picioarele rupte, eu m-am lovit la cap, nici nu ştiu ce-i cu mine. Fă rost de undeva de 80 de milioane, să scap. Telefonul meu? Of, nu ştiu unde este. Nu ştiu nimic. Ajută-mă!”. Apoi mi-a dat un număr de telefon la care să sun, al unui aşa-zis coleg de salon. Am sunat imediat la fiica mea, dar ea era în examen şi nu mi-a răspuns, iar după aceea l-am sunat pe ginerele meu, care mi-a spus că nu a făcut nici un accident şi că va suna el la poliţie”.

* „Să caşte ochii şi să nu dea bani!”

Lucian Dinu, profesor universitar la Iaşi, a urmat paşii fireşti într-o astfel de situaţie şi a început prin a suna la 112, dar a fost sfătuit să sune la ofiţerul de serviciu de la Poliţia Piatra Neamţ, ceea ce a şi făcut. „Domnul de la Poliţia Piatra Neamţ (ofiţer de serviciu care nu a vrut să-si spună numele, dar era de serviciu în ziua de miercuri 24 iulie în jurul orei 10) a insistat ca mama să deschidă bine ochii şi să nu dea bani. Dar bătrânii se neliniştesc, iar în alte cazuri cu siguranţă nu-şi pot contacta copiii ca să verifice situaţia. Iar poliţia nici măcar nu vrea să noteze un număr pentru a-l avea în evidenţe. Chiar dacă numărul de pe care a sunat individul (0768782853) poate fi de cartelă prepay si nu poate fi localizat, poliţiştii ar fi trebuit măcar sa accepte lucrurile aşa cum sunt, domnul să vorbească liniştit, nu răstit şi cu ironii (văd că nu aveţi treabă, vă plictisiţi, nu?), pretinzând că ei….au treabă! Care treabă, că asta ce vă dau şi eu şi alţii asta e treaba poliţiei. Dar asta este situaţia, nu? Oamenii trebuie să accepte ca Poliţia nu poate face mai mult. Ofiţerul îţi închide telefonul în nas, după ce te-a ascultat un minut, îţi explică de trei ori că nu este prejudiciu şi tu insişti ca măcar numărul de telefon suspect să fie înregistrat. A fost un dialog al surzilor din care oamenii cinstiţi pierd întotdeauna. Laşii, profitorii şi oportuniştii ies întotdeauna bine. Şi te mai miri de ce este asa situaţia în ţara asta. Ca cetaţean plătitor de taxe m-am fi aşteptat la o abordare liniştită a lucrurilor (nu exclud faptul ca dl. ofiţer de serviciu să fi avut o zi plină, faptul că lucrează la dosare adevărate, nu de astea….încercări şi bine că n-a dat banii, după cum s-a exprimat). Singura recomandare a fost: să caşte ochii mari şi să nu dea bani! Adică rămâneţi la dispoziţia impostorilor şi descurcaţi-vă! Dacă se petrece ceva concret (ca şi cum telefoanele suspecte primite nu sunt lucruri concrete) atunci venim şi noi”.

* Biroul de inspecţie internă anchetează

„În principiu nu este nevoie de prejudiciu pentru a înregistra o plângere”, a declarat comisarul şef Paul Tablan, şeful Poliţiei Neamţ. „Nu s-a produs acel prejudiciu pentru că femeia a verificat şi nu a dat banii, dar tentativa a existat. Am dispus ca Biroul de inspecţie internă să facă verificări. Deja ofiţerul de serviciu a dat raport, dar el spune că nu a vorbit nici răstit, nici ironic, ci doar a înştiinţat persoana respectivă că trebuie să vină la sediu, cu o plângere”.

Cristina MIRCEA