Este cel mai mare pod hobanat – construit pe structură de beton armat, din ţară
Joi, în jurul orei 14.15, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Sagna au fost sesizați cu privire la faptul că podul ce traversează râul Siret ( DJ 207 A) dintre localitățile Luțca – Sagna, s-a rupt.
Este vorba de celebrul pod de la Luțca care a fost reabilitat anul trecut; face legătura între Roman – Sagna (Luțca) – Bâra, are o lungime de 216 metri și este cel mai mare pod hobanat construit pe structură de beton armat din țară.
Din primele date, un autocamion și o autoutilitară circulau pe podul în cauză, din direcția Roman spre Sagna, în urma evenimentului rezultând rănirea conducătorului autocamionului, în vârstă de 56 de ani.
Imediat, la fața locului s-au deplasat mai multe echipaje din cadrul Poliției municipiului Roman și Serviciului Rutier Neamț.
În urma evenimentului, au fost surprinse 20 de ovine.
Circulaţia a fost blocată; au fost instituite filtre rutiere pentru informarea conducătorilor auto și devierea traficului rutier pe Drumul Național 15 D, Roman – Gâdinți.
La Luţca, în noiembrie 2021 s-a făcut testul de rezistență pe pod și exista atunci garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încărcătură. Măsurătorile, realizate sub acțiunea sarcinilor statice și dinamice, au dus la concluzia că podul și structura consolidată în ansamblu, prin folosirea fibrelor de carbon și a materialelor speciale, au avut un comportament normal și acest obiectiv reabilitat de către Consiliul Județean Neamț poate fi folosit în condiții de siguranță.
În primăvara anului 2020 trecută podul a intrat în reparații capitale, pentru că nu a fost modernizat niciodată de când a fost construit, adică de mai bine de 50 de ani, și nu mai prezenta siguranță în exploatare.
Starea şoferilor surprinşi pe pod. Precizări de la Serviciul Judeţan de Ambulanţă
- 09.06.2022, ora 14:15, Luţca, accident rutier cu 2 victime:
- victimă sex masculin, 56 ani, diagnostic: policontuzionat prin accident rutier, TCC acut; victima a fost preluată de un echipaj TIM şi transportată la CPU a Sp. Municipal Roman;
- victimă sex masculin, 42 ani, diagnostic: contuzie toraco-abdominală prin accident rutier; victima a refuzat transportul la spital;
Parchetul şi Poliţia au început o anchetă privind cauzele prăbuşirii
În cauză, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Neamț s-au sesizat din oficiu sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu, cercetările fiind continuate în vederea stabilirii, cu exactitate, a modalității de realizare a reabilitării podului, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman.
Ionel Arsene face primele precizări: “Podul este încă în administrarea constructorului”
Referitor la incidentul petrecut pe drumul județean DJ 207A, unde podul peste râul Siret, din localitatea Luțca s-a prăbușit, Consiliul Județean Neamț face următoarele precizări:
– podul a fost supus unui proces de reabilitare, cu finanțare prin Planul Național de Dezvoltare Locală, de către Consiliul Județean Neamț;
– în perioada de probe, până la recepția la terminarea lucrărilor, podul a fost supus unui test de verificare a structurii de rezistență, prin încărcarea cu un convoi de camioane, în greutate totală de peste 340 de tone;
– rezultatele testului au confirmat că structura podului a avut un comportament normal în urma testului și că podul poate fi folosit în condiții de siguranță;
– până la recepție, care nu a fost finalizată, urmau a fi executate alte noi teste și probe, care să confirme rezultatele testului de greutate;
– recepția nu a fost finalizată de către Consiliul Județean Neamț, podul fiind încă în administrarea constructorului;
-pentru finalizarea recepției urmau a fi executate alte noi teste și probe, care să confirme rezultatele testului de greutate;
– constructorul, proiectantul și cei care au dat soluțiile tehnice răspund de starea podului;
– va fi efectuată o anchetă, pentru a afla dacă soluția tehnică a fost bună și dacă firma care a executat lucrările a respectat soluțiile din proiectul tehnic;
– în baza concluziilor anchetei, vinovații de acest incident vor suporta consecințele.