Document livrat la domiciliu
*Se are în vedere şi scurtarea timpului de eliberare a documentului
Nemțenii care doresc să sapete sau să schimbe documentul de călătorie ar putea scăpa, fie și parțial, de statul la cozi și de pierdut timp prețios.
Printre noutăţile pregătite de Direcţia Generală de Paşapoarte Bucureşti se află şi aceea de a se trimite documentul de călătorie la domiciliul titularului, fapt precizat şi de subcomisarul Constantin Roman, şeful Serviciului de Paşapoarte Neamţ:„Conducerea din capitală, are în vedere, ca în cel mai scurt timp, furnizarea de servicii la domiciliu. Astfel încât, cetăţeanul să nu mai fie nevoit să se deplaseze la ghişeele serviiciilor de paşapoarte pentru a-şi ridica documentul de călătorie. În următoarea perioadă, se va pune la punct şi detaliile tehnice, precum şi prevederile legale”.
În afară de acest aspect, o altă noutate se referă la posibilitatea scurtării timpului de aşteptare pentru eliberarea paşaportului electronic, care în prezent, e de aproximativ două săptămâni.
„Direcţia Generală de Paşapoarte doreşte să vină în sprijinul cetăţeanului, prin măsuri menite să micşoreze perioada de producere a paşaportului electronic, căci aproape zilnic, sunt persoane care solicită urgentarea eliberării acestui act. Din acest motiv, se va avea în vedere, o modalitate legală, de tipărire în regim de urgenţă a paşaportului, dar numai pentru acele cazuri, care vor justifica aceste demersuri. Dorim ca prin măsurile care urmează a fi puse în practică, cetăţeanul să facă un singur drum la ghişeele serviciului, pentru a se scurta birocraţia existentă”.
V. ANDRIEŞ