Atenţie, însă, prevederile acestui proiect vizează doar elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar, diagnosticaţi cu tulburări specifice de învăţare în baza unei evaluări complexe efectuate de specialişti acreditaţi din şcoala de masă -profesori consilieri şcolari, logopezi, profesori de sprijin- sau/şi specialişti psihologi, logopezi, psihopedagogi. Tulburările specifice de învăţare se referă la tulburări de citire, exprimare în scris şi matematice, denumite dislexie, disgrafie şi discalculie. În mod uzual, aceste tulburări sunt descrise pe baza deficitelor lor funcţionale ca dislexie -afectarea procesului de achiziţie a citirii, disgrafie -afectarea procesului de achiziţie a scrisului, atât a actului grafic, cât şi a exprimării corecte în scris şi discalculie -afectare a procesului de achiziţie a abilităţilor numerice şi aritmetice.
Geanina NICORESCU