Din 490 de autovehicule verificate de inspectorii Registrului Auto Român Reprezentanţa Neamţ, 86 s-au dovedit a fi adevărate bombe cu ceas. Aceasta, din cauza defecţiunilor pe care le prezentau maşinile oprite chiar în trafic de inspectorii ISCTR, ceea ce face cu atât mai gravă situaţia pentru toţi participanţii. Cifrele puse la dispoziţie de conducerea RAR sunt aferente primelor trei luni ale acestui an, perioadă în care datele indică faptul că un vehicul cu risc iminent de accident se află zilnic pe şoselele din Neamţ. “ Registrul Auto Român şi Poliţia Rutieră elimină din trafic vehiculele care pot produce accidente din cauza problemelor tehnice grave pe care le au. Astfel, în urma acţiunilor de control desfăşurate în primele trei luni din 2015, la nivelul județului Neamț inspectorii RAR au descoperit 86 vehicule, din 490 verificate, care prezentau pericol iminent de accident”, spune Iza Gherheş, purtătorul de cuvânt al RAR. În fiecare caz în parte, organele de control au reţinut certificatele de înmatriculare ale autoturismelor, acte ce vor fi înapoiate proprietarilor în momentul când vor face dovada ITP-ului.
La nivel naţional, controalele arată faptul că numărul vehiculelor care depășesc nivelul maxim admis de poluare a scăzut cu mai bine de două procente în primele 3 luni ale acestui an faţă de aceeași perioadă a anului trecut. „La reducerea poluării din aer generată de noxele auto au contribuit substanțial și controalele în trafic efectuate de inspectorii RAR, în urma cărora poliția a aplicat sancțiuni considerabile”, precizează inginerul George Adrian Dincă, directorul general al RAR. De asemenea, s-a constatat că 80,2% din vehicule aveau diferite neconformităţi de natură tehnică sau legate de acte. Din totalul vehiculelor cu probleme, 71,84% au fost considerate neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere, prezentând o funcţionare defectuoasă a sistemelor de iluminare şi semnalizare, stare necorespunzătoare a şasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale la direcţie şi defecţiuni la sistemul de frânare, alte 9,75% depăşeau nivelul maxim admis de poluare, în vreme ce 1,84% au avut probleme legate de identificare, cu date incomplete sau necorespunzătoare în cartea de identificare a vehicului şi 2,04% au avut neconformităţi din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecţiei tehnice periodice, cu ITP expirat sau fals.
În urma controalelor tehnice desfăşurate în trafic în intervalul ianuarie – martie 2015, Poliţia Rutieră care a însoţit echipajele RAR a reţinut 131 de certificate de înmatriculare, 5 permise de conducere şi au fost aplicate 238 de amenzi.
Cristina IORDACHE