Noi reguli pentru finanţarea unităţilor medicale din ambulatoriu

16/11/2017

Contractul cu Casa de Sănătate „atârnă” de acreditare
Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ le-a transmis, ieri, unităţilor sanitare din ambulatoriu aflate în relaţie contractuală, că le-a mai rămas foarte puţin timp pentru înscrierea în procesul de acreditare, termenul limită fiind 31 decembrie 2017. Conform informaţiilor lansate de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, de la anul, niciun laborator de analize, centru medical, clinică ori centru de îngrijri la domiciliu nu va mai putea obţine fonduri de la Casa de Sănătate dacă nu a obţinut acreditarea conform noilor prevederi legislative, intrate în vigoare la 1 octombrie 2017.
“De la 01.10.2017, în vederea respectării prevederilor art.20 alin (2) din legea 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, unitățile sanitare din ambulatoriu se pot înscrie în procedura de acreditare. Subliniem că această modalitate de înscriere trebuie realizată de toţi furnizorii din ambulatoriu (cu excepţia ambulatoriilor integrate ale unităților sanitare cu paturi) care doresc să încheie contracte în sistemul de asigurări de sănătate. Menționăm faptul că înscrierea în acest proces de acreditare nu implică plata niciunei taxe de evaluare sau analiză de dosar. Valoarea taxei de acreditare pe care unitățile sanitare vor trebui să o plătească va fi stabilită în anul 2018, după finalizarea procesului de înscriere a tuturor unităților sanitare din ambulatoriu și adoptarea standardelor de acreditare de către Colegiul Director al ANMCS”, a transmis Autoritatea Naţională de Management al calităţii în Sănătate.
Cei care deţin, deja, o acreditare, cea de la RENAR, care se acordă pentru câţiva ani, nu înţeleg de ce au nevoie de o acreditare paralelă, dar se vor supune acestei obligaţii dacă vor dori să mai rămână în contract cu Casa.
Acreditarea este modalitatea prin care se demonstrează că o unitate medicală face eforturi să acorde îngrijiri medicale care să satisfacă așteptările pacienților, atât din punct de vedere al rezultatelor, cât și din punct de vedere al condițiilor în care se acordă. Acest lucru se realizează de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) care verifică modul în care acordă serviciile medicale și evaluează în ce măsură acesta corespunde standardelor de acreditare.
Acreditarea confirmă că o unitate medicală dispune de resursele și de competențele profesionale necesare pentru a acorda îngrijiri medicale în specialitățile pe care le are în structură. Confirmă că o unitate medicală poate face ceea ce spune că face. Prin urmare, pacienții vor avea o mai mare încredere de a se adresa unei unități medicale acreditate decât unei unități neacreditate. Acreditarea este un proces necesar atât pentru unitățile de stat, cât și pentru cele private, care vor să intre în relații contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.
Geanina NICORESCU