Întârzierile la eliberarea cărţilor de identitate la Serviciul de Evidenţa Populaţiei din Roman vor crea bătăI de cap atât angajaţilor cât şi cetăţenilor.
Aceste înârzieri se datorează unei decizii sosite din partea Ministerului Afacerilor Interne, potrivit căreia în perioada 21- 29 iunie la nivelul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor vor fi desfăşurate doar activităţi pentru primirea cererilor şi documentelor necesare eliberării actelor de identitate sau pentru înscrirerea menţiunii de reşedinţă şi de preluarea imaginilor solicitanţilor. Această măsură este luată întrucât în perioada menţionată se vor derula o serie de acţiuni tehnice pentru desăşurarea optimă a activităţilor din acest domeniu.
Potrivit primarului municipiului Dan Leoreanu aceste schimbări de operare la nivelul Serviciului de Evidenţă a Populaţiei sunt binevenite, însă “perioada pentru aceste operaţiuni care blochează fluxul activităţii de la acest serviciu este aleasă foarte prost, întrucât începând cu luna această numărul cetăţenilor care apelează la acest serviciu este în creştere”.
În opinia edilului din Roman, şi pe bună dreptate, era mult mai potrivit ca aceste acţiuni tehnice să fie făcute în luna februarie sau martie.
Precizăm că potrivit deciziei Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până pe 29 iunie la serviciul din Roman nu vor fi desfăşurate activităţi de actualizare a Registrului judeţean de evidenţă a persoanelor în vederea emiterii şi eliberării cărţilor de identitate ori pentru înscrierea reşedinţei, excepţie fiind cazurile cu totul deosebite determinate de situaţia obiectivă a persoanelor, cum ar fi acelea care nu deţin documente de identitate valabile.
După 29 iunie activiatea serviciului va fi reluată în parametrii normali, iar cererile depuse în acest interval de timp se vor actualize pe noua aplicaţie în intervalul 30 iunie- 4 iulie.
Simona VASILIU