Metode moderne de predare la o clasă din Roznov

clasa 1
*Jocuri și Tehnologie utilizate în educarea școlarilor

Elevii de la Liceul Roznov, de la clasa de Învățământ primar a învățătoarei Carmen Maria Drângu sunt priviți cu invidie de către unii colegi de-ai lor: s-a dus vestea în zonă că orele sunt o împletire eficientă a studiului cu joaca.
”Nu e vorba de joacă ci tot de studiu, dar cu metode și tehnici mai moderne, cu mici instrumente care-l fac pe elev să privească mai cu plăcere procesul educativ”, precizează profesor (învățământ primar) Carmen Drângu.
Practic, învățătoarea Drângu aplică acum la clasă tehnicile acumulate în cadrul unui Curs Comenius, desfășurat la Praga și denumit ”EU-MAGIC Effective Use of Modern Techonology And Games In Classrooms” (EU – MAGIC / Utilizarea efectivă a tehnologiei moderne și a jocurilor la clasă).
”În perioada 17.08.2013-23.08.2013 am participat, în cadrul Programului LLP Comenius –Mobilităţi individuale pentru personalul din învăţământul preuniversitar la cursul organizat de Charles University in Prague, Faculty of Education – Czech Republic –Praga.
La acest curs au participat 11 cadre didactice, de diferite specialităţi din învăţământul primar şi secundar, după cum urmează: Cipru (1), Polonia (1), Slovacia (1), Malta (1), Macedonia (1), Portugalia (1), Turcia (1), Italia (1) şi Romania (3).
Mentorii acestui curs au fost prof. Jarmila Novotna, prof. Antonin Jancarik de la Universitatea Charles din Praga, şi prof. Ersin Ozseven care predă la un liceu din Kirsehir, în apropiere de regiunea Cappadocia din Turcia.
Jarmila Novotna a coordonat modulul <Comunicarea în sala de clasă>, Ersin Ozseven a prezentat softul educaţional <ActivInspire>, iar Antonin Jancarik softul educational <GeoGebra>”, declară învățătoarea Drângu.
În timpul celor 7 zile de curs de la Praga, au fost analizate diverse experienţe de predare şi abordări didactice în procesul de predare, s-a insistat pe utilizarea jocurilor, soft-urilor educaţionale şi instrumentelor TIC în procesul de predare, s-au proiectat activităţi diferite, în funcţie de disciplina fiecărui participant, pentru îmbunătăţirea comunicării în sala de clasă, utilizând soft-ul educaţional ActivInspire şi s-a exersat transferul metodologiei de învăţare la alte niveluri de învăţământ şi alte contexte, inclusiv în ceea ce priveşte auto–învăţarea.
Dascălii români au îmbinat utilul cu plăcutul pentru că au beneficiat și de excursii (organizate în partea a 2-a a zilei) pentru cunoaşterea patrimoniului cultural, istoric, geografic al oraşului Praga. Am vizitat Castelul Praga, Podul Charles, Grădina Zoologică, Centrul Vechi al Oraşului etc.

Privind înapoi spre cursul urmat și înainte spre aplicarea noilor cunoștințe la clasă, învățătoarea Drângu apreciază că: ”Îmi voi proiecta activitatea didactică astfel încât să utilizez cât mai multe jocuri şi softuri educaţionale pentru a face orele mai atractive şi a implica activ elevii în procesul de predare – învăţare – evaluare/autoevaluare. De asemenea, voi folosi la ore multiplele instrumente oferite de soft-ul ActivInspire. Consider cursul o oportunitate deosebită de formare datorită faptului că mi-a permis informarea privind diversificarea metodelor şi tehnicilor de lucru în vederea adaptării la noile provocări privind mediul educaţional în Uniunea Europeană”

D. VINCA