Elevii din ultimul an de gimnaziu au susținut, ieri, proba de matematică, adevărata piatră de încercare. La cea de-a doua probă din cadrul simulărilor pentru examenul de Evaluare Națională au lipsit 109 elevi din cei 4.737 cursanți din an terminal din școlile nemțene.
În timp ce profesorii de matematică au opinat că subiectele au fost de dificultate medie, în rândul elevilor părerile sunt, bineînțeles, împărțite, după cât a învățat fiecare. Subiectele de algebră nu prea le-au dat copiilor bătăi de cap, însă geometria i-a cam pus în dificultate.
Subiectele sunt elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare, în mod similar modelelor publicate pe site-ul www.subiecte2016.edu.ro, încă din luna noiembrie a anului trecut. Acestea sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitățile elevilor pe temele prevăzute în programa de evaluare, dar parcurse până la această dată.
Corectarea lucrărilor va fi făcută de către doi profesori din unitățile de învățământ în care elevii susțin evaluarea, unul dintre ei fiind cel care predă la clasă, în baza unor bareme care asigură unitatea și obiectivitatea evaluării și notării la nivel național. Potrivit metodologiei, notele obținute nu se trec în catalog. Totodată, în urma analizării rezultatelor, inspectoratele școlare județene vor lua măsuri de monitorizare și control, dar și de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.
Rezultatele, care vor fi afișate pe data de 4 martie, vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. Obiectivele simulării examenelor naționale sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susține la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, stabilirea nivelului real de pregătire atins, precum și optimizarea actului educațional.
Geanina NICORESCU