Nemţenii au prins curaj şi depun reclamaţii la Protecţia Consumatorilor ori de câte ori se consideră păcăliţi de comercianţi. Pe parcursul ultimei luni, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Neamţ au fost înregistrate şi cercetate 71 de reclamaţii prin care consumatorii au sesizat unele aspecte de nerespectare a prevederilor legale. Potrivit conducerii CJPC Neamţ (instituţie cunoscută mai mult ca OPC, după vechea denumire, de Oficiu pentru Protecţia Consumatorilor), sesizările au fost finalizate, în proporţie de 53%, în favoarea consumatorilor, 29% au fost concluzionate ca neîntemeiate sau nesoluţionabile, iar 18% au fost redirecţionate către alte instituţii care au competenţă de verificare a aspectelor reclamate sau au fost clasate. Reclamaţiile înregistrate se referă la comercializarea de produse alimentare neconforme ; nerespectare prevederi contractuale la servicii de telefonie mobilă/ fixă, internet şi TV ; produse trimise în service şi nereparate, nerespectarea obligaţiilor referitor la asigurarea reparaţiei în garanţie ; furnizare energie electrică – facturare consum nejustificat, întreruperi neremediate; produse neconforme în cadrul termenului de garanţie – electrocasnice, telefoane mobile, unităţi IT; solicitare costuri suplimentare din partea operatorilor de servicii de comunicaţii pentru reziliere contract în situaţii nejustificate; servicii de transport călători neconforme şi servicii financiare neconforme.
Geanina NICORESCU