Rezultatele elevilor la simularea examenului de Bacalaureat anunţă un nou dezastru. Doar jumătate dintre liceenii de clasa a XI-a au obţinut medii peste 5. Cu toate astea, sunt cu 10% mai deştepţi decât predecesorii lor, care au dat simularea în anul şcolar 2013-2014. De asemenea, rezultatele comparate cu cele de anul trecut arată că elevii care în 2014 simulau Bacalaureatul fiind în clasa a XI-a şi abia atingeau pragul de promovare de 40% la simulare au ajuns , în clasa a XII-a, la procente de promovabilitate de 55-66%. Ceea ce arată că s-au mai dezmeticit puţin şi au realizat că-i aşteaptă, totuşi, un examen destul de greu şi foarte important pentru viitorul lor.
Mai exact, la simularea examenului de Limba şi literatura română, elevii claselor a XI-a au obţinut note peste 5 în proporţie de 56,05%, respectiv 2.133 din cei 3.805 candidaţi, faţă de 46,82% procentaj al notelor peste 5 obţinut de elevii claselor a XI-a din anul şcolar trecut. La Matematică situaţia este şi mai proastă, în sensul că 44,61% dintre elevii de a XI-a testaţi la Matematică sau Istorie au obţinut note peste 5. Anul trecut, elevii de a XI-a au avut şi mai mari probleme la testare, procentajul notelor peste 5 a fost de doar 36,51%.
Elevii care anul trecut simulau Bacalaureatul fiind în clasa a XI-a au ajuns, acum, pe ultima sută de metri înaintea adevăratului examen de Bacalaureat, ceea ce i-a responsabilizat puţin. În sensul că la Limba şi literatura română elevii claselor a XII-a au obţinut note peste 5 în proporţie de 66,58% (cu aproape 10% mai mult decât liceenii au dat simularea anul trecut la clasa a XII-a). La Matematică sau Istorie elevii din an terminal au obţinut note peste 5 în proporţie de 54,70%, note tot cu 10% mai mari decât cele obţinute anul trecut de cei care au fost în clasa a XII-a. La proba la alegere conform profilului, la care au participat numai elevii de a XII-a, au fost notate peste 5 2809 teze din 4.302 corectate, respectiv 65,30% (note cu aproape 10% mai bune decât cele primite de liceenii care anul trecut se aflau în an terminal).
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei arată că prin simulări elevii se familiarizează cu rigorile unei evaluări naţionale sau ale unui bacalaureat naţional, dar în acelaşi timp are loc şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
Notele obţinute de elevi la examenele naţionale nu vor fi publicate în catalog, dar rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.
Geanina NICORESCU