Ion Asaftei, şeful ALDE Neamţ, pe drumuri bune şi rele: Podul de la Preluca, o lucrare care n-ar fi trebuit începută în vară

Neamţul este considerat un judeţ cu drumuri mai de margine de către Compania Naţională de Drumuri
Podul de la preluca, Axialul, Drumul European 85 via Castelul de Apă, Poiana Largului, sunte câteva dintre obiectivele pe care vicepreşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ion Asaftei, le-a abordat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, cu conştiinciozitatea unui şef de catedră care dezbate o problemă acută; cu pixul şi harta în mână.
Conferinţă la sediul ALDE, deci n-a lipsit abordarea politică: „ Majoritatea ALDE-PSD din CJ Neamţ a luat toate măsurile ca ceea ce am hotărât pe parcursul a doi ani de zile, proiectele , să fie realizate pentu binele cetăţenilor. Se asfalteză porţiune Bistricioara-Durău, avem la CJ depus proiectul drum Bicaz-Izvorul Muntelui, de săptămâna trecută, lucrări ce urmează să meargă, apoi, până spre Durău. În fapt, una este o evaluare de bun gospodar, cu lucruri pe care vrei să le faci, iar când adânceşti problematica respectivă observi că nu este chiar după cum vrei, după sufletul tău. Dacă vom ieşi de la această guvernare judeţeană şi nu am făcut acest axial ar trebui să ieşim în faţa oamenilor cu un pic de obraz crăpat. Acest drum este esenţial pentru confortul turistic al cetăţenilor”, a spus şeful ALDE Neamţ.

Am aflat că pe judeţul Neamţ, reţeaua de drumuri naţionale este 407 km. „De ce precizez acest lucru?, a întrebat vice-preşedintele CJ. Am ajuns în situaţia în care nerăbdarea oamenilor – ca să fiu elegant, se duce spre Consiliul Judeţean. Oricâtă bunăvoinţă ar avea, Consiliul Judeţean nu poate şi nu are competenţe să rezolve tot ce înseamnă drum în Neamţ. Avem mâinile blocate. Dacă este să răspundem pentru ceva, sunt drumurile judeţene. Numai asfaltare drum Roman-Bozieni, Bicaz-Chile Bicazului, prin intervenţii la CNAIR. Drumul Piatra Neamţ-Bicaz, a apărut această sincopă, în plin sezon. Nu este vorba de a ne feri de critica cetăţenilor, constructivă sau mai puţin constructivă. Marea problemă cu podul de la Preluca: da, într-adevăr, cu acest pod este o mare problemă. De ce s-a început această investiţie în plin sezon, când se putea începe la 15 septembrie până la 15 noiembrie? Un asemenea segment atât de important nu trebuia început în plin sezon. Este un prim aspect. Nu trebuie transformată o inspiraţie nefericită într-un fel de brand”.
Tragedia Bicaz – Poiana Largului
În Neamţ mai sunt probleme cu drumurile , Asaftei enumerând cel puţin 4, culminând cu „Drumul Naţional Bicaz-Poiana Largului”, după cum a precizat. „Se aşteaptă cumva producerea unei tragedii, a unei drame? Eu am întâlnit el puţin 5 tiruri încărcate cu cherestea acolo. Ori autorităţile noastre nu-şi fac datoria…de 30 de ani de zile nu s-a mai asfaltat cap-coadă acest drum. Se tot fac studii de fezabilitate, scumpe şi multe. Într-o asemenea situaţie nu ar fi mai bine ca banii să fie canalizaţi spre lucruri practice? Întreb retoric.
Noi, instituţional, nu avem cum să intrăm cu bani pe drumul naţional, pentru că dacă ar fi aşa, am ajunge în altă parte, la Beciul Domnesc, cam aşa”.
Ion Asaftei nu exclude posibilitatea ca Moldova să fie sub un anumit blestem şi din punct de vedere al drumurilor, şi n-ar fi prima dată, referindu-se şi la drumuri. „De ce Compania Naţională Drumuri nu se ocupă şi de faptul că la 12 km de la Roman şoseaua pleacă modernă spre zona Iaşului iar de la Castelul de apă până la Vadul Siretului E85 este un fel de jenă a Moldovei. Este esenţial acest drum de la Castelul de Apă până la Vadul Siretului. Dacă ne-am propus să pornim cu canalul Siret Bărăgan trebuie să vedem ce putem face cu acest drum. Mai trebuie lărgit 2 m stânga, 2 m dreapta”, a precizat şeful ALDE Neamţ.