Geometria le-a dat de gândit elevilor de-a VIII-a

simulare evaluare mate

* La simularea de Evaluare Naţională au lipsit mai puţini şcolari decât la teza de română

Simularea de Evaluare la matematică a reunit, ieri, 5.037 de elevi din clasele a VIII-a ale şcolilor din Neamţ, fiind absenţi doar 78, respectiv mai puţini decât chiulangiii de la română. Potrivit inspectorului şcolar general Viorel Stan, nu au fost raportate situaţii de fraudare a examenului, în condiţiile în care monitorizarea s-a făcut cu ajutorul camerelor video şi de către profesori supraveghetori.

Potrivit profesorilor care au parcurs subiectele de la matematică, orice copil ar trebui să poată obţine cel puţin nota 5.

Elevii au primit trei subiecte: la primul au avut de rezolvat un exerciţiu cu puteri, o fracţie, dar şi o problemă de geometrie unde trebuiau să determine un unghi dintr-un cub. Un ultim subpunct din primul subiect a constat într-o adunare simplă, prin care elevii trebuiau sa calculeze numărului total al elevilor de clasa a VIII-a dintr-o simulare la matematică. La cel de-al doilea subiect, elevii au primit 5 cerinţe, dintre care de desenat o prismă pe foaia de hârtie, de calculat radicali şi de verificat rezultatul unei fracţii.

Dintre puncte, cel mai amplu şi cu un grad de dificultate mai mare ar fi fost ultimul, cel cu probleme de geometrie. Dar, aşa cum au spus cadrele didactice, până la vară, când va avea loc examenul propriu-zis de Evaluare Naţională elevii mai au timp să aprofundeze materia şi, împreună cu profesorii lor, să acopere lacunele acumulate în anii de gimnaziu.

Rezultatele simulării, atât la limba şi literatura română cât şi la matematică, vor fi făcute publice în data de 7 martie 2014, şi vor fi analizate la nivelul fiecărei şcoli şi dezbătute cu părinţii, pentru ca aceştia din urmă să fie puşi la curent cu evoluţia copiilor lor şi să înţeleagă care le este nivelul pentru a lua măsuri în vederea îmbunătăţirii performanţelor şcolare.

Din discuţiile purtate de noi cu unii elevi abia ieşiţi de la simulare, la diferite şcoli din Piatra Neamţ, rezultă că, în general, copiii şi-au stabilit o ţintă, ştiu ce liceu ori colegiu vor să urmeze, cunoscându-şi limitele. Important e ca şi părinţii să-şi cunoască bine odraslele şi să ia în considerare, la completarea opţiunilor, care sunt puterile acestora. Spre exemplu, mai câştigaţi ar fi elevii care s-ar înscrie din start la o profesională decât să treacă prin decepţia nereuşitei la liceu, dacă nivelul cunoştinţelor nu atinge gradul de cunoştinţe necesar.

Geanina NICORESCU