Începând din această săptămână, furnizorii de servicii de internet şi televiziune sunt obligaţi prin lege să pună la dispoziţia clientilor informaţii despre ofertele pe care le au, potrivit unei decizii a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Până acum, obligaţiile de informare erau valabile numai pentru furnizorii de telefonie. Potrivit noilor reguli, incluse în Decizia ANCOM nr.158 din 2015, furnizorii de televiziune şi internet din judeţul Neamţ şi din restul ţării sunt obligaţi să publice, pe propriile site-uri, informaţii referitoare, în principal, la cât costă fiecare plan tarifar, denumirea şi caracteristicile planului tarifar, viteza maximă de download şi de upload şi viteza minimă garantată, durata contractuală sau variantele de durate minime contractuale, precum şi precizarea limitărilor serviciilor, aplicaţiilor sau traficului. Mai mult, aceste informaţii trebuie formulate în aşa fel încât să permită utilizatorului parcurgerea cu uşurinţă, pentru a înţelege ce presupune propriul abonament.
Totodata, furnizorii vor trebui să publice pe pagina principală a propriilor site-uri şi un link direct spre contractul-cadru şi condiţiile de furnizare a serviciilor pentru care plata se face în avans. Prin contract-cadru se înţelege totalitatea documentelor care alcătuiesc contractul ce va fi încheiat cu clientul, respectiv termenii şi condiţiile generale, broşurile privind furnizarea serviciilor, clauzele contractuale de bază. Furnizorul mai este obligat să publice acoperirea geografică a semnalului pentru serviciile ofertate, pe categorii de comunicaţii electronice şi de tehnologii utilizate.
De asemenea, furnizorii vor fi obligati să introducă într-o aplicaţie administrată de ANCOM informaţiile despre ofertele proprii, în cel mult două zile de la intrarea acestora în vigoare sau de la modificarea lor. Informaţiile despre oferte vor fi publicate pe site-ul veritel.ro — o aplicaţie gratuită pentru clienţii de servicii de telefonie, internet şi televiziune cu care se pot compara toate ofertele disponibile pe piaţă. La dispoziţia potenţialilor clienţi se va pune şi procedura prin care se pot soluţiona reclamaţiile sau modalitatea de modificare a contractelor.
Geanina NICORESCU