Falsul om de la cablu şi tentativa de furt

cabluBreasla hoţilor se pare că a inventat termenul de formare şi perfecţionare continuă fiind în permanentă legătură şi cu ceea ce înseamnă noutăţile tehnologice şi, poate, cei mai în măsură să ţină pasul cu cercetătorii din întreaga lume în găsirea aşa-numitelor „breşe” ale noutăţilor tehnologice.

Din păcate hoţii îşi folosesc energia şi inventivitatea doar pentru a produce pentru cei din jur cât mai mult rău iar furturile lor au dus nu de puţine ori la jecmănirea oamenilor şi de ultimii bani agonisiţi în mod cinstit.

Inventivitatea hoţilor rezultă dintr-un mod de viaţă des întâlnit în anumite comunităţi iar citatul ce stă la baza educaţiei în spiritul promovării înşelăciunii ca mod de viaţă este acela că: „în fiecare clipă se naşte un fraier şi trebuie să fii pregătit pentru a-l uşura de bunurile sale”.

De la munca brută ce constă în furtul din buzunare unde riscurile sunt mari, hoţii au evoluat în permanenţă reuşind să fure printr-un simplu apel telefonic profitând de naivitatea oamenilor. Telefonul a devenit astfel un mijloc de muncă super eficient pentru hoţi dacă ţinem seama de câţi le-au căzut în plasă doar la categoria „accidentul”. Chiar dacă această metodă de furt a fost mediatizată în permanenţă şi numărul celor fraieriţi a scăzut considerabil se pare că tot „mai are balta peşte” şi, nu există zi în care să nu apară în ţară câte un nou păgubit prin această metodă.

În ultima perioadă a apărut o nouă ramură în breasla hoţilor, cea în care hoţii se dau drept reprezentanţi ai unor firme ce furnizează energie. Unii sunt aşa-zişi specialişti în energie electrică iar alţii sunt „specialişti” în verificarea instalaţiilor ce folosesc gazul metan. Legitimându-se ca angajaţi ai respectivelor companii ei, hoţii, pătrund în casele oamenilor şi analizează posibilitatea efectuării unor furturi sau, pentru a nu se complica cu încă o vizită cer bani pentru anumite servicii de verificare pe care, chipurile, le efectuează în general la centralele termice şi maşinile de gătit. Şi în aceste cazuri în presă au apărut materiale care trag un semnal de alarmă precizându-le oamenilor că aceste societăţi furnizoare de energie nu încasează bani pentru serviciile efectuate decât prin bănci după emiterea unei facturi şi, sub nicio formă nu cer angajaţi lor bani în mod direct.

În acest week-end ce tocmai s-a încheiat mai mulţi cetăţeni dintr-un bloc situat pe strada Smirodava din Roman au semnalat faptul că la uşile lor au apărut echipe formate din doi indivizi care aveau drept misiune intervenţia la instalaţia de cablu în urma apariţiei unor probleme. Scenariul după care acţionau era relativ simplu. Cei doi intrau în scara blocului şi vizau în special apartamentele de la ultimul etaj. În timp ce se asigurau că nu e nimeni pe scara blocului ei demontau cablurile de la mufele exterioare. După ce efectuau această operaţiune sunau la uşa apartamentului care rămânea fără semnalul tv şi de internet prezentându-se ca fiind de la cablu sosiţi pentru a remedia defecţiunile respective.

„Au sunat la uşa mea în timp ce eu eram plecată în piaţă şi, i-au cerut copilului să îi lase în casă pentru a repara televizorul. Din fericire, copilul m-a sunat şi mi-a spus toate acestea iar eu am avut inspitaţia să-i spun să nu deschidă uşa şi să le comunice respectivilor că într-un sfert de oră ajung acasă şi îi primesc în casă pentru intervenţie. Când copilul mi-a spus că bărbaţii au transmis că nu mai stau să mă aştepte am înţeles că ceva nu este în regulă şi am venit într-un suflet acasă. Nu mai erau la uşă iar semnalul revenise la televizor”  ne-a povestit speriată o doamnă trecută prin această, tentativă de furt, cel mai probabil.

Cei de la firma de cablu au fost contactaţi telefonic şi au transmis destul de clar că nu au nicio echipă în zona respectivă iar politica firmei impune ca înainte de orice intervenţie cerută şi programată să contacteze telefonic beneficiarul.

Cetăţenii Romanului sunt avertizaţi şi de această dată că trebuie să fie foarte atenţi atunci când deschid uşa acestor reprezentanţi ai firmelor de furnizare de servicii care în mod obligatoriu trebuie să se legitimeze iar copiii aflaţi singuri acasă să nu deschidă uşa nici unui necunoscut.

Dan VASILIU